Sprawdź, jak w jednej serii zrobić 100 pompek!

Aktywność fizyczna jest czymś, co obecnie zyskuje na popularności. Biegamy, jeździmy na rowerach, pływamy – nadal jednak jest grupa osób, która woli skupiać się na budowaniu widocznej tkanki mięśniowej w sposób bardziej zorientowany na określony rejon ciała. Te właśnie osoby będą wolały robić konkretne ćwiczenia, takie jak pompki.

Nie ma co się oszukiwać – niewiele osób wie, jak zrobić 100 pompek, a większość nie jest w stanie wykonać nawet 10! Tymczasem to właśnie pompki sprawiają, że nie tylko budowana jest tkanka mięśniowa, ale również zwiększa się wytrzymałość i siła. To z kolei wpływa na lepszą wydolność i kondycję fizyczną oraz samopoczucie. Na szczęście, wszystko można wyćwiczyć – sprawdźmy, w jaki sposób.

Zanim zrobisz 100 pompek – przygotuj się

Pompki, jak każde inne, wytrzymałościowe ćwiczenie fizyczne wymagają po prostu dobrego przygotowania oraz przestrzegania kilku każdych zasad. Jeśli dotychczas nie byłeś w stanie zrobić nawet kilkunastu pompek, nie porywaj się od razu na większe ich ilości – mięśnie muszą przyzwyczaić się do tego rodzaju wysiłku. Z tego powodu, zanim będziesz zastanawiać się, jak zrobić 100 pompek w jednej serii, najpierw naucz się robić ich mniejsze ilości. Sprawdź, ile pompek na obecnym etapie jesteś w stanie wykonać na raz, a następnie zacznij od takiej właśnie ilości. Pamiętaj, aby przed każdym wykonywaniem ćwiczeń odpowiednio rozgrzać mięśnie poprzez rozciąganie i ogólne wprawienie ciała w ruch. Ważne jest też, abyś przestrzegał zasady robienia przerwy między dniami ćwiczeniowymi, o czym za chwilkę.

Jak zrobić 100 pompek – odpowiednia pozycja

Bardzo istotna jest pozycja, w której robi się pompki. Wiele osób uważa, że to, jak należy zrobić 100 pompek w przypadku kobiet i mężczyzn stanowczo się różni. Chodzi tutaj o zróżnicowanie między pompkami klasycznymi oraz „lekkimi”. W klasycznych pompkach opieramy się jedynie na dłoniach oraz palcach stóp. W przypadku pompek lżejszych, czyli łatwiejszych do wykonania, opieramy się na dłoniach oraz kolanach, co znacznie zmniejsza trudność treningu. W obu przypadkach ważne jest, aby dłonie znajdowały się bezpośrednio na wysokości barków, ale nieco szerzej od nich. Należy również zachować pozycję „deski”, czyli wyprostowane ciało ułożone w jedną pozycję.

jak zrobić 100 pompekUdostępnij

Jak zrobić 100 pompek na raz?

Jeśli odpowiednio się przygotowałeś, to na pewno chcesz wiedzieć, jak zrobić 100 pompek w jednej serii od strony treningowej. Jeśli określiłeś już, ile pompek jesteś w stanie zrobić obecnie, to od tej ilości zacznij. Rozbij swój trening na cykle treningowe, każdy po sześć – siedem dni, nie licząc przerw. Ćwicz tak, aby na początku cyklu powoli wykonywać minimum pompek, czyli tyle, ile jesteś w stanie zrobić bez ćwiczeń, natomiast na jego końcu wykonywać przynajmniej 2-3 razy tyle. Wszystkie ćwiczenia warto robić w seriach, między którymi odpoczywamy po kilkadziesiąt sekund. Po każdym dniu treningowym robimy sobie przerwę – przynajmniej dzienną, która co 3 dni powinna być rozszerzona na dwudniową. To pozwoli na regenerację mięśni oraz osiąganie lepszych efektów treningowych.

Jeśli już wiesz, jak zrobić 100 pompek na raz, to pamiętaj o jednym – słuchaj swojego organizmu. Zdarza się, że nie jesteśmy w stanie danego dnia ćwiczyć; decydować o tym może zmęczenie, ale też zbyt intensywny trening i za krótka przerwa. Warto wówczas zrobić przerwę dłuższą, a następnie powtórzyć dany cykl treningowy aż do momentu, gdy maksymalną, założoną dla niego ilość pompek będziemy w stanie zrobić na raz.

Fotografie: pixabay.com