Jack przejdzie do historii podróży samolotem. Jako pierwszy w historii pies uzyskał odszkodowanie!
Jack przeciera szlaki dla innych czworonogów, choć zapewne o tym nie wie. Jest to pierwszy pies, który dostał odszkodowanie od linii lotniczych.
Pies dostał odszkodowanie
Pies Jack oraz jego bliska rodzina (czyt. właściciele) 14 stycznia mieli mieć wylot z Palermo do Lampedusy z ramienia duńskiej linii czarterową Danish Air Transport. Niestety wspólna podróż się nie odbyła, ponieważ przez usterki techniczne lot odwołano. Zgodnie z polityką, wszyscy pasażerowie mieli otrzymać odszkodowanie, w tym także czworonogi.
Wszystkie formularze są poprawnie wypełnione i istnieje pełnomocnictwo do Jacka. Ale nie było podpisu od samego Jacka. Ponieważ Jack nie jest człowiekiem – a teraz jest pierwszym psem, który otrzymuje rekompensatę zgodnie z rozporządzeniem UE 261. Linie lotnicze muszą zapłacić mu 250 euro. Jack podróżował z zakupionym wcześniej biletem „zwierzak w kabinie”, który kosztował 27 euro.
Dlaczego mu się należało?
Jesper Rungholm, dyrektor generalny duńskiej czarterowej linii lotniczej Danish Air Transport, wyjaśnia, dlaczego pies ma prawo do odszkodowania. Rozporządzenie o prawach pasażerów linii lotniczych 261 Unii Europejskiej reguluje, w jakich okolicznościach linie lotnicze są zobowiązane do wypłaty pasażerom odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot.
Jack is the first dog to have claimed air passenger compensation pleading EU261. It’s not a joke. It has happened recently on a DAT flight 14/1 PMO to PNL. You may say it is an anecdote. It is not, it is another proof of the greed of some in detriment of the work of the airlines pic.twitter.com/moxNPZ8lDl
— Montserrat Barriga ERA (@BarrigaEra) January 31, 2020
Stwierdza, że pasażer jest posiadaczem biletu lub podobnych dokumentów podróży. I zwierzę musi mieć przy sobie dokumenty podróży na pokładzie. Przepisy nie mówią nigdzie, że pasażer musi być człowiekiem, dodaje Rungholm. Zgodnie z przepisami linie lotnicze mają także obowiązek dbać o swoich pasażerów, np. przy opóźnieniu zapewniając im posiłek. Na lotnisku nie było żadnej karmy oraz miski, więc dyrektor czeka teraz na skargę na ich brak na lotnisku…