Poważna awaria w popularnym banku! Z kont klientów znikają pieniądze
Poważna awaria w popularnym banku! Z kont niektórych klientów znikają oszczędności, a część transakcji jest źle naliczana. Ludzie są przerażeni i wylewają swoją złość w mediach społecznościowych. Bank w końcu wydał oświadczenie.
Poważna awaria w banku
W obecnych czasach tylko nieliczni trzymają swoje pieniądze w przysłowiowej skarpecie. Nawet starsze osoby zakładają konta w banku, bo tak rzekomo jest bezpieczniej. Jednak po wczorajszej awarii systemu wiele osób zastanowi się kilkukrotnie, gdzie ulokować swoje oszczędności.
Bank nie ostrzegał o problemach technicznych i niewłaściwych transakcjach. Błędy w ich działaniu zauważyli sami klienci. Pierwsze reakcje rozgoryczonych i przerażonych ludzi można było zaobserwować na profilu facebookowym banku.
Poniżej kilka z nich:
Od godziny próbuję się skontaktować z bankiem, 15 000 zniknęło mi z konta i nikt nie raczy odebrać telefonu. Z ofertami potraficie dzwonić 6 razy w tygodniu. Może warto część tych pracowników przenieść do obsługi klienta. Tracę zaufanie do banku
U mnie taki numer ze dostałam informacje ze mam zaległość na 4 000 za niezapłacona ratę a ja nie mam w idea żadnego kredytu.
Musiałem pilnie wyjechać zagranicę w związku ze śmiercią brata :( z powodu waszej awarii podwójnych księgowań zostałem bez środków!!
Idea Bank: awaria!
W związku z awarią w Idea Banku, klienci nie mają prawidłowo rozliczanych transakcji, stan ich konta jest wyzerowany albo przychodzą powiadomienia z bezzasadną prośbą o uregulowanie płatności. Problem dotyczy przelewów internetowych, jak i wypłat z bankomatów.
Bank przeprasza za niedogodności i wydaje na Facebooku oświadczenie o treści:
19 listopada 2019 r. w wyniku błędu systemowego zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez klientów w okresie weekendowym tj. 16-18 listopada 2019 r. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada 2019 r.
Przyczyna błędu została zdiagnozowana. Aktualnie Bank pracuje nad jej jak najszybszym rozwiązaniem, a sam błąd został już 19 listopada zgłoszony do dostawcy systemu bankowego. Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj do końca dnia – zostaną wprowadzone korekty błędnych transakcji na rachunkach klientów. W następnych dniach Bank będzie dokonywał korekt ewentualnych konsekwencji błędu, np. naliczonych nienależnie odsetek od debetu. Klienci, którzy zauważyli nieprawidłowość na swoich kontach nie muszą dokonywać żadnych zgłoszeń – zwrot środków zostanie dokonany automatycznie.
Przepraszamy klientów za wszystkie niedogodności, w tym za automatyczną wysyłkę sms-ów o rzekomym przekroczeniu salda na kartach płatniczych
[wp_quiz id=”568″]
Największy problem mają przedsiębiorcy
Awaria banku odbije się najbardziej na osobach, które posiadają konta fimowe w Idea Banku. Wiąże się to z upływem terminu płatności VAT i PIT, który mija 20 listopada.
Klienci banku nie mogą uregulować swoich zobowiązań, ponieważ w wielu przypadkach ich konta zostały wyzerowane.