×

Poważna awaria w popularnym banku! Z kont klientów znikają pieniądze

Poważna awaria w popularnym banku! Z kont niektórych klientów znikają oszczędności, a część transakcji jest źle naliczana. Ludzie są przerażeni i wylewają swoją złość w mediach społecznościowych. Bank w końcu wydał oświadczenie.

Poważna awaria w banku

W obecnych czasach tylko nieliczni trzymają swoje pieniądze w przysłowiowej skarpecie. Nawet starsze osoby zakładają konta w banku, bo tak rzekomo jest bezpieczniej. Jednak po wczorajszej awarii systemu wiele osób zastanowi się kilkukrotnie, gdzie ulokować swoje oszczędności.

Bank nie ostrzegał o problemach technicznych i niewłaściwych transakcjach. Błędy w ich działaniu zauważyli sami klienci. Pierwsze reakcje rozgoryczonych i przerażonych ludzi można było zaobserwować na profilu facebookowym banku.

Poniżej kilka z nich:

Od godziny próbuję się skontaktować z bankiem, 15 000 zniknęło mi z konta i nikt nie raczy odebrać telefonu. Z ofertami potraficie dzwonić 6 razy w tygodniu. Może warto część tych pracowników przenieść do obsługi klienta. Tracę zaufanie do banku

U mnie taki numer ze dostałam informacje ze mam zaległość na 4 000 za niezapłacona ratę a ja nie mam w idea żadnego kredytu.

Musiałem pilnie wyjechać zagranicę w związku ze śmiercią brata :( z powodu waszej awarii podwójnych księgowań zostałem bez środków!!

Idea Bank: awaria!

W związku z awarią w Idea Banku, klienci nie mają prawidłowo rozliczanych transakcji, stan ich konta jest wyzerowany albo przychodzą powiadomienia z bezzasadną prośbą o uregulowanie płatności. Problem dotyczy przelewów internetowych, jak i wypłat z bankomatów.

Bank przeprasza za niedogodności i wydaje na Facebooku oświadczenie o treści:

19 listopada 2019 r. w wyniku błędu systemowego zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez klientów w okresie weekendowym tj. 16-18 listopada 2019 r. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada 2019 r.

Przyczyna błędu została zdiagnozowana. Aktualnie Bank pracuje nad jej jak najszybszym rozwiązaniem, a sam błąd został już 19 listopada zgłoszony do dostawcy systemu bankowego. Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj do końca dnia – zostaną wprowadzone korekty błędnych transakcji na rachunkach klientów. W następnych dniach Bank będzie dokonywał korekt ewentualnych konsekwencji błędu, np. naliczonych nienależnie odsetek od debetu. Klienci, którzy zauważyli nieprawidłowość na swoich kontach nie muszą dokonywać żadnych zgłoszeń – zwrot środków zostanie dokonany automatycznie.

Przepraszamy klientów za wszystkie niedogodności, w tym za automatyczną wysyłkę sms-ów o rzekomym przekroczeniu salda na kartach płatniczych

[wp_quiz id=”568″]

Największy problem mają przedsiębiorcy

Awaria banku odbije się najbardziej na osobach, które posiadają konta fimowe w Idea Banku. Wiąże się to z upływem terminu płatności VAT i PIT, który mija 20 listopada.

Klienci banku nie mogą uregulować swoich zobowiązań, ponieważ w wielu przypadkach ich konta zostały wyzerowane.

Macie konto w tym banku? Czy Was też dotyczy ten problem?

Źródła: tech.wp.pl, warszawawpigulce.pl, finanse.wp.pl
Fotografie: Freepik.com

Może Cię zainteresować