Helena czekała 2 godziny na połączenie z lekarzem. Zmarła na oczach syna
Helena nagle bardzo źle się poczuła i postawiła zadzwonić do przychodni. Czekała 2 godziny na połączenie z lekarzem. Niestety, rozmowy z medykiem nie udało jej się doczekać. Zmarła na oczach syna.
Nieskuteczne teleporady
Mimo że sytuacja zdarzyła się w Wielkiej Brytanii. To jest nam również bardzo bliska. W końcu w naszym kraju także nadużywane są teleporady. W sieci wciąż toczy się dyskusja na temat tego, czy lekarze powinni wrócić do przyjmowania pacjentów wyłącznie w gabinetach lekarskich. Oczywiście pacjenci na te wątpliwości odpowiadają twierdząco, z kolei lekarze często są już innego zdania.
Wiele było już historii o tym, że teleporady nie sprawdzają się. Jakiś czas temu pisaliśmy o młodej mamie, która po 3 telefonicznych rozmowach z lekarzami zmarła. Okazało się, że kobieta miała zapalenie mięśnia sercowego. Taka forma „diagnostyki” nie sprawdziła się także w przypadku Heleny Maffei z Anglii.
Czekała 2 godziny na połączenie z lekarzem
55-letnia kobieta zadzwoniła do lekarza i czekała aż 2 godziny na rozmowę. W tym czasie miała bardzo poważne problemy z oddychaniem. Gdy ostatecznie do jej domu przyjechało pogotowie, bo straciła przytomność na oczach swojego 28-letniego syna, było już za późno na jakąkolwiek pomoc. Mimo to ratownicy próbowali ją jeszcze reanimować. Bezskutecznie. Kobieta zmarła.
Córka Heleny w rozmowie z Daily Mail powiedziała:
Mama miała obawy o zdrowie i próbowała umówić się na wizytę, ponieważ czuła się zdyszana, ale wisiała na telefonie od 8.30 do 10.15 rano, próbując się dodzwonić. Jej bateria w telefonie padła podczas rozmowy i musiała zadzwonić ponownie i drugi raz stanąć w kolejce oczekujących na połączenie. Upadła, gdy recepcjonistka mówiła, że lekarz może oddzwonić do niej o 11.30.
Czekała 2 godziny na połączenie z lekarzem. Jak to wygląda w Polsce?
Problem teleporad dotyczy także i Polski. Krytycznie wypowiedział się o nich nawet polski minister zdrowia. 7 września w rozmowie z Faktem Adam Niedzielski zaznaczył:
Teleporady zostaną z nami na stałe, ale muszą być stosowane w prostych przypadkach i to na życzenie pacjenta.
Podkreślił, że zostanie wprowadzona zmiana zasad rozliczania porad online z Narodowym Funduszem Zdrowia. Ma nadzieję, że zapewni to lepszą opiekę pacjentom.
Teleporada ma służyć choćby kontynuowaniu leczenia danym lekiem czy konsultacji w prozaicznych przypadkach. To pacjent w głównej mierze ma decydować o rodzaju wizyty
Ten nowy system rozliczeń ministerstwa z przychodniami ma zostać wprowadzony od 1 października tego roku. Będzie on premiował wizyty w gabinetach.