×

Biedronka bez oświetlenia? „W dobie rekordowych wzrostów cen…”

Powrót do średniowiecza? Nie trzeba korzystać z wehikułu czasu, wystarczy inflacja i rachunki, które miażdżą przedsiębiorców. Biedronka bez oświetlenia – wkrótce do tego widoku trzeba się będzie przyzwyczaić. Ale akurat te zmiany, wbrew pozorom, to krok w dobrą stronę.

Biedronka bez oświetlenia

Duże sklepy przyciągają wzrok klientów nawet wtedy, gdy są już zamknięte, a to za sprawą oświetlenia, lub, nazywajmy rzeczy po imieniu, marnowania energii. Oświetlenie w wielu sklepach, również w sklepach sieci Biedronka, dotychczas działało również wtedy, gdy sklepy były nieczynne. A że czasy są ciężkie, nadeszła pora, by zmienić stare przyzwyczajenia.

Biedronka rozpoczyna kampanię świadomościową kierowaną do 80 tys. swoich pracowników. Cel? Uświadomienie, jak ważne jest racjonalne wykorzystywanie zasobów energetycznych. Biuro prasowe sieci Biedronka przekazało, że „w dobie rekordowych wzrostów cen” wdraża program efektywności energetycznej. Chodzi m.in. o oświetlenie w sklepach.

Kierownicy sklepów otrzymali szczegółowe wytyczne, z których wynika, że oświetlenie w sklepach sieci działa w godzinach pracy sklepów, a podczas towarowania jest przygaszane. Natomiast oświetlenie parkingów i logotypów zewnętrznych działa tylko po zmroku.

Oświetlenie jest wyłączone poza godzinami pracy sklepu i towarowania. Kierownicy placówek otrzymali zalecenie wyłączania oświetlenia w biurach, stołówkach, toaletach i sanitariatach, gdy nie są używane. Systemy wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania będą działały w godzinach pracy sklepów w oparciu o ustalone parametry grzania i chłodzenia. Drzwi regałów chłodniczych i mroźni pozostają zamknięte, gdy nie są używane.

– poinformowano w komunikacie.

W dobie rekordowych wzrostów cen energii elektrycznej i gazu oraz międzynarodowych inicjatyw oszczędzania energii stawiamy na energooszczędność i wdrażamy program efektywności energetycznej pod hasłem Dobra energia – oszczędzanie mamy w planie! (…) Warto wiedzieć, że zmiana przyzwyczajeń w używaniu energii pozwala ograniczyć jej koszty od 5 proc. do 15 proc. rocznie

– skomentowała Natalia Rompska-Żuk, menedżerka ds. zarządzania energią w sieci Biedronka. Jej wypowiedź przytacza spidersweb.pl.

Nie tylko Biedronka

Biedronka przeciera szlaki, ale podobne decyzje zapadły również w innych sieciach handlowych. Netto ogłosiło, że wygasza oświetlenie zewnętrzne po zamknięciu sklepów. Dodatkowo skrócono godziny otwarcia kilkudziesięciu sklepów.

Wdrażamy rozwiązania, które pozwolą obniżyć koszty, przy czym jednocześnie utrzymać komfort klientów i pracowników sklepów

– przekazała w rozmowie z TVN24 Patrycja Kamińska ze spółki Netto.

O oszczędzaniu poprzez skracanie godzin otwarcia poinformowała też niemiecka sieć sklepów spożywczych Aldi Nord. Miejmy nadzieję, że więcej sklepów pójdzie w ślady Biedronki, Netto i Aldi, nie tylko ze względu na oszczędzanie. Można tu się bowiem doszukać również aspektów zdrowotnych. Otóż „obfitość” sztucznego światła zaburza pracę organizmu i wydzielanie odpowiednich hormonów regulowane cyklem dobowym.

Fotografie: Facebook (miniatura wpisu), www.facebook.com

Może Cię zainteresować