„Co to ma być?”. Ten niemiły komentarz nauczycielki pojawił się pod wypracowaniem trzecioklasistki
System oceniania w polskich szkołach już niejednokrotnie wzbudził spore kontrowersje. Tym razem przyszedł czas na kolejny przypadek – przypadek, który zasługuje na szczególną uwagę.
Uczennica klasy 3. szkoły podstawowej napisała wypracowanie. Praca została oceniona przez nauczycielkę, która stwierdziła, że dziewczynka nie powinna poprawnie posługiwać się sformułowaniami, których do tej pory nie przerabiali w szkole. Miała tutaj na myśli mowę niezależną. Na szczególną uwagę zasługuje w tym przypadku również sposób, w jaki uczennica podsumowała swoją pracę – na samym końcu napisała „KONIEC” za pomocą kolorowego pisaka. Tego typu podsumowanie niekoniecznie spodobało się podirytowanej nauczycielce, która na zakończenie napisała „Co to ma być?”.
Ocena za wypracowanie
Praca uczennicy została oceniona na 3, której nauczyciele raczej powinni unikać w przypadku najmłodszych uczniów.
Zdjęcie pracy bardzo szybko trafiło do sieci. Oczywiście nie obyło się bez komentarzy internautów:
Co za bzdury! Jestem nauczycielką i nie zgadzam się z tą Panią. Trzeba podążać za dzieckiem i wspierać je w jego rozwoju, by szło na przód. Dla mnie żenadą jest to, że dziewczynka wykazała się ponadprzeciętnymi umiejętnościami, a została zdeptana… To tak, jakby Pani chciała zaimponować szefowi nieszablonowym sposobem nauczania i wprowadziła ciekawą strategię nauczania, która działałaby i zostałaby Pani publicznie obrażona, ze wychodzi Pani przed szereg i ma wrócić do starej metody tej nieskuteczniej. Pozdrawiam, nielojalna nauczycielka przedszkola
Szkoda słów, no i wszechobecna „kultura” czerwonego długopisu”
Ja mam całą galerię takich kwiatków… Jak nikt nie patrzy w szkole na to, aby dziecko wybitne docenić i rozwinąć tylko zgnoić… To co na to poradzić… ręce opadają… – komentuje jedna z mam
Na temat pracy 3-klasistki zabrał głos Przemysław Klaniewski. To właśnie jemu mama dziewczynki wysłała zdjęcie z oceną pracy córki i poprosiła o komentarz w tej sprawie.