×

Nowa usługa Lidla. Sklep będzie dostarczał zamówienia do automatów paczkowych

Nowa usługa Lidla na pewno przypadnie do gustu klientom ceniącym sobie wygodę. Sieć zakończyła już realizację skomplikowanego projektu i wkrótce dostarczanie produktów niespożywczych do Paczkomatów będzie możliwe. To prawdziwa rewolucja w usługach oferowanych przez markety.

Już nie tylko produkty spożywcze

W dobie epidemii koronawirusa dużą popularność zdobyły zakupy online. Ludzie coraz częściej zamawiają zakupy do domu, ponieważ jest to nie tylko bezpieczniejsze pod względem sanitarnym, ale także stanowi oszczędność czasu. Widząc potrzebę sprostania nowym oczekiwaniom społeczeństwa, które ceni sobie przebywanie w czterech ścianach, Lidl postanowił wprowadzić nowe usługi. Odtąd osoby dokonujące zamówień on-line, będą mogły odbierać swoje zakupy w paczkomatach.

Niestety nie wszystkie produkty z oferty sklepu będą mogły znaleźć się w punktach odbioru InPost. Ze względu na ryzyko zepsucia, sieć będzie dostarczać do paczkomatów wyłącznie produkty inne niż żywnościowe. Oprócz tego, sklep poszerzy asortyment odzieżowy i przemysłowy. Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji korporacyjnej zdradziła szczegóły.

Dostrzegamy, że kanał sprzedaży asortymentu non-food, jakim są przede wszystkim sklepy stacjonarne, ale również sklep online, jest niezwykle istotny dla rynku. Zdecydowaliśmy się znacznie zwiększyć ilość i różnorodność dostępnego asortymentu poprzez wzrost zamówień towarów non-food dla sklepów stacjonarnych nawet o 77 proc.

Nowa usługa Lidla

Póki co, sklep internetowy Lidla nie prowadzi sprzedaży żywności. Być może w przyszłości się to zmieni, ale na razie do paczkomatów InPost nie będziemy mogli zamówić jedzenia. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby odbierać w nich produkty z oferty przemysłowej i odzieżowej.

Aleksandra Robaszkiewicz w Wiadomościach Handlowych powiedziała, że to nie ostatni projekt Lidla. Sieć stale się rozwija:

Platforma rezerwuj.lidl.pl miała na celu przetestowanie możliwości rezerwacji naszych produktów online i późniejszego odbioru ich w jednym ze sklepów. Zebrane doświadczenia zostaną wykorzystane przy rozwoju naszych kolejnych projektów.

W serwisie Wiadomości Handlowe pojawiła się informacja o tym, że sieć zrezygnowała z usługi click&collect, którą testowała w Poznaniu przez ostatni rok. Wspomniane rozwiązanie umożliwiało rezerwację zakupów przez Internet, a następnie ich odbiór w sklepie.

Poszerzenie oferty

Warto zauważyć, że od początku działalności liczba produktów sprzedawanych przez Lidla wzrosła z 500 do 2 tys. W związku z tym, sieć musiała wprowadzić rozwiązania znane w innych sklepach. Klienci otrzymali możliwość zwrotu towaru przez 30 dni oraz bezpłatne dostawy od kwoty 199 zł.

Internetowa sprzedaż działa w Lidlu od 2019 roku. Rozwiązanie to bardzo ułatwia zdobycie produktów, które w stacjonarnych sklepach pojawiają się i znikają „rotacyjnie”. Nie trzeba już ustawiać się pod sklepem w godzinach porannych w poniedziałek, aby zdążyć upolować upragnione produkty. Klienci bardzo cenią nową wygodę.

Fotografie: Facebook (miniatura wpisu), Facebook, Twitter

Może Cię zainteresować