×

„Kuchenne rewolucje” Gessler już nie na podium. Do sieci wyciekł cennik TVN

„Kuchenne rewolucje” tracą zainteresowanie widzów. Przychód z oglądalności programu stopniowo spada. TVN ma powody do zmartwienia. Najnowszy cennik stacji pokazuje, że Magda Gessler nie przyciąga już ludzi przed telewizory. Być może potrzebne są zmiany w kadrze?

Hitowy program

Przez wiele lat „Kuchenne rewolucje” były jednym ze szlagierów TVN-u. Program przynosił najwięcej dochodów spośród wszystkich produkcji stacji. Słynąca z robienia awantur w restauracjach Magda Gessler wzbudzała zainteresowanie widzów, którzy właśnie dla niej siadali przed telewizorami. Postać restauratorki sprawiała, że reklamodawcy byli gotowi zapłacić od 63,5 tysięcy złotych wzwyż za spot trwający zaledwie 30 sekund. Magda Gessler również mądrze wykorzystała swoje 5 minut i dzięki sławie zarobiła fortunę na sprzedawanych przez siebie produktach gastronomicznych.

Niestety dobra passa się skończyła. Wraz z nastaniem epidemii koronawirusa, finanse wszystkich znacząco zubożały. W 2021 roku producenci nie są już gotowi wykładać tak zawrotnych sum na reklamę. Na stronie TVN-u pojawił się obowiązujący cennik reklam na marzec. Wyraźnie widać, że „Kuchenne rewolucje” straciły pozycję lidera. Na pierwsze miejsce wysunęły się za to „Fakty”. Ich największymi gwiazdami są teraz Anita Werner i Piotr Kraśko. Kolejne miejsce w rankingu zajął program „Uwaga! Koronawirus”. Za reklamę w przerwie „Faktów” oraz „Uwagi” reklamodawcy są gotowi wyłożyć kolejno 62,8 tys. oraz 61,2 tys. złotych. Cena spotu emitowanego w przerwie programu Magdy Gessler wynosi z kolei 57,4 tys. złotych.

„Kuchenne rewolucje” tracą zainteresowanie widzów

Dla porównania jeszcze dwa lata temu 30-sekundowy spot w przerwie „Kuchennych rewolucji” kosztował 83,4 tys. zł, a przed „Masterchefem” 80,4 tys. zł. „Kuchenne rewolucje” pojawiły się na antenie TVN-u 11 lat temu. Od tego momentu powstało aż 21 sezonów. W planach są kolejne odsłony programu.

Średnio oglądalność show sięga 1,64 mln widzów. W 2020 roku zainteresowanie formatem spadło o 20 procent w porównaniu do poprzedniego roku. Mimo to TVN nadal przoduje w rankingu. W zeszłym roku w czwartkowe wieczory stacja notowała aż 19,56 procent udziału. Obecnie telewizja TVN emituje specjalny sezon, w którym Magda Gessler pomaga restauratorom mierzącym się ze skutkami pandemicznych obostrzeń.

Kto za Magdę Gessler w Kuchennych rewolucjach?

Fotografie: Instagram, YouTube

Może Cię zainteresować