×

11 popularnych mitów dotyczących ćwiczeń, w które wierzy większość społeczeństwa.

Bez względu na to czy chcesz schudnąć czy stonować ciało, prawdopodobnie rozpoczniesz ćwiczenia.

Niestety, istnieje wiele porad, które nie tylko się nie sprawdzają, ale także czynią więcej szkody niż pożytku. Warto więc sprawdzić jak rzeczywiście wygląda sprawa, by nie tylko osiągnąć cel, ale również zadbać o zdrowie. Oto 11 najczęstszych błędów i mitów fitness.

Mit 1. By utrzymać sylwetkę wystarczą ćwiczenia dwa razy w tygodniu

Prawda: raz lub dwa razy w tygodniu nie przyniesie długotrwałych korzyści

Trening należy wykonywać przynajmniej trzy razy w tygodniu, choć najlepsze efekty uzyskamy stosując się do codziennego harmonogramu. Wtedy bezruch nie przeciwdziała osiągnięciom, które uzyskaliśmy do tej pory, a ciało się nie rozleniwia.

Mit 2. Najlepiej ćwiczyć z samego rana

Prawda: pora treningu nie ma znaczenia, ważniejsze jest konsekwentne przestrzeganie tygodniowego harmonogramu

Wszystko zależy od preferencji. Jeśli wolisz wieczorny spacer na siłownię, nie ma w tym nic złego. Niektóre badania wykazują, że poranny trening pomaga przyspieszyć spalanie tłuszczu w ciągu dnia, jednak nie jest to zasada. Wszystko zależy od wykonywanych ćwiczeń i wiadomo, znacznie lepiej wypracować rutynę.

Mit 3. Podnoszenie ciężarów zamieni tłuszcz w mięśnie

Prawda: tłuszczu nie da się obrócić w mięśnie. Fizjologicznie rzecz biorąc, są to dwie różne tkanki. Tłuszcz znajduje się pomiędzy mięśniami i otacza organy wewnętrzne. Z kolei tkankę mięśniowa możemy podzielić na trzy główne typy.

Trening siłowy rzeczywiście pozwala rozbudować tkankę mięśniową wokół tkanki tłuszczowej. Jednak, by zredukować ilość tłuszczu w organizmie niezbędna jest zdrowa dieta, która zredukuje przyrost tkanki tłuszczowej.

Mit 4. Puzzle są najlepszym ćwiczeniem dla mózgu

Prawda: nie tylko wysiłek umysłowy pozytywnie wpływa na nasz mózg, ale także wysiłek fizyczny!

Każda aktywność, która przyspiesza tętno i zmusza nas do poruszania się przez określony czas pozytywnie wpływa na funkcje naszego mózgu.

Mit 5. Ćwiczenia to najlepszy sposób na pozbycie się dodatkowych kilogramów

Prawda: ważne są nie tylko ćwiczenia, ale także dieta

Nie da się wypracować upragnionych rezultatów bez zwracania uwagi na to, co jesz. Wszystko zaczyna się od radykalnych zmian nawyków żywieniowych. Okazuje się, że dieta jest znacznie ważniejsza od samych ćwiczeń.

Mit 6. Brzuszki to najlepszy sposób na uzyskanie mięśni brzucha

Prawda: brzuszki oddziałową jedynie na mięśnie brzucha

Ćwiczenia, jak na przykład deska, angażują kilka grup mięśni. Właśnie tego typu aktywności skutkują znacznie lepszymi rezultatami.

Mit 7. Trening siłowy jest tylko dla mężczyzn

Prawda: trening siłowy nie ma nic wspólnego z płcią

Za to jest świetnym sposobem na wzmocnienie mięśni. Jedyna różnica polega na tym, że kobiety wytwarzają mniej testosteronu, a badania sugerują, że hormon ten odgrywa znaczącą rolę w sposobie w jaki budowane są mięśnie.

Mit 8. Potrzeba przynajmniej dwóch tygodni, by stracić formę

Justin Martilini Body Transformation - 2 Years

Prawda: na zaniknięcie tkanki mięśniowej wystarczy zaledwie tydzień

Gdy porzucisz ćwiczenia, od początku zauważysz znaczną zmianę kondycji. Wystarczy siedem dni, żeby organizm odczuł zmianę i zmniejszył tkankę mięśniową.

Mit 9. Maraton to najlepszy sposób, by pozostać w formie

Prawda: nie potrzebujesz maratonu, by pozostać w świetnej formie

Jeśli lubisz biegać, wystarczy zaledwie 10 minut dziennie, by utrzymać kondycję. Oczywiście nie sprawdzisz się w długich dystansach, jednak płynie z tego wiele korzyści zdrowotnych. Ponadto badania wykazują, że krótkie i intensywne ćwiczenia zapewniają takie same korzyści jak długie treningi wytrzymałościowe.

Mit 10. Dziennik żywieniowy to najlepsza praktyka dotycząca diety

written in slumber

Prawda: nawet, gdy staramy się być świadomi tego, co jemy, często dajemy sobie więcej kredytu, niż na niego zasługujemy

Ludzie mają tendencję do przeceniania aktywności fizycznej i nie zauważają jak wiele kalorii spożywają. Wydaje nam się, że trening był znacznie bardziej wyczerpujący, więc możemy zjeść więcej, co nie zawsze jest prawdą.

Mit 11. Napoje izotoniczne są najlepsze, by odżywić i nawodnić organizm

#20 :: 01/20/10 :: Gator-aid

Prawda: większość napojów sportowych to cukier i woda

Właśnie dlatego zaleca się picie zwykłej wody i uzupełnianie jej w ciągu dnia, by zachować nawodnienie organizmu. Po treningu warto również spożyć przekąskę o wysokiej zawartości białka, które pomaga regenerować mięśnie po treningu.

Polecane

Może Cię zainteresować