×

„Playboy” znika z rynku po 27 latach. W gorących sesjach wzięły udział m.in. Wojciechowska i Górniak

Koniec „Playboy’a”? Rozebrały się dla niego tysiące gwiazd. „Playboy” po 27 latach znika ze sklepowych półek.

Koniec ery ?

„Playboy”- kultowy magazyn, który przez lata widniał na sklepowych półkach. Na jego łamach wystąpiło wiele gwiazd. Były to nie tylko zdjęcia, ale również ciekawe artykuły i wywiady. Tomasz Raczek, pierwszy polski wydawca magazynu, zapytany w rozmowie z Business Insider Polska, dlaczego zakończono jego wydawanie, odpowiada:

Założyliśmy, że „Playboy” nie będzie świerszczykiem, pismem, które chowa się pod poduszką, ale będzie to magazyn z wyższej półki, który z dumą można położyć na stoliku w salonie. (…) W Polsce to też się udało.

Pierwszą Polką, która pojawiła się na okładce czasopisma, była Bogna Sworowska. Znana modelka i II wicemiss Miss Polonia 1987.  Polski „Playboy” z jej osobą pojawił się w lutym 1993 roku. Uwadze nie może umknąć fakt, że została ona także gwiazdą amerykańskiej wersji w 1990 roku jako pierwsza Polka. Tak Bogna Sworowska wygląda dziś.

Koniec „Playboy’a”

Wielu podkreśla, że sukces „Playboy’a” wynikał z chęci polskiego społeczeństwa do sięgnięcia po coś nowego. Gazeta weszła na rynek po 1989 roku. Wtedy w Polsce zaszły ogromne zmiany. Wszyscy chcieli zbliżyć się do zachodu. Magazyn rodem ze Stanów Zjednoczonych im to umożliwił. To, jak wiele nawet konserwatywnych gwiazd zgodziło się pozować do magazynu, pokazuje jego silną pozycję. Ostatnią osobą, jaką zobaczymy na okładce jest Hanna Serediuk.

Kolorowe magazyny? To się nie opłaca!

W całej sprawie nie chodzi tylko o „Playboy’a”. Spółka Marquard Media Polska wycofuje się z rynku prasy. Ze sklepowych półek znikną takie pozycje jak:„Playboy”, „CKM”, „Cosmopolitan”, „Joy”, „Harper’s Bazaar” i „Esquire”.

Grudniowe numery będą ostatnimi, które ukażą się na polskim rynku. Spółka stawia na skupie się na serwisach internetowych oraz rozwiązaniach technologicznych zarówno dla konsumentów, jak i dla biznesu. Wydawanie magazynów w formie papierowej przestało się opłacać.

Również Tomasz Raczek brutalnie komentuje dzisiejszy rynek kolorowych czasopism:

Moim zdaniem wydawanie prasy drukowanej jest dziś anachronizmem. Gdy wchodzę do saloniku prasowego i patrzę na kolorowe tytuły, to mam wrażenie, że wszystkie wyglądają tak samo, niezależnie od tematyki.

Niestety, w dobie internetu niewiele czasopism może utrzymać się na rynku. Tomasz Raczek podkreślił również to:

Dziś jeśli chce się robić coś ważnego, z czym chcemy dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, musimy to robić w internecie. Wydawanie kolorowych magazynów nie ma sensu.

Polecane

Może Cię zainteresować