×

Auchan Polska wprowadza w sklepach „godziny ciszy”. Co to oznacza dla klienta?

Sieć Auchan ogłosiła, że w sklepach w Polsce zostaną wprowadzone specjalne „godziny ciszy”. Chodzi o stworzenie komfortowych warunków dla osób z autyzmem, które będą chciały zrobić zakupy w hipermarkecie.

„Godziny ciszy” w sklepach Auchan to oddolna inicjatywa

Cała akcja jest inicjatywą sklepu Auchan Częstochowa Północ. Zaczęło się na początku kwietnia bieżącego roku. Z okazji światowego Dnia Wiedzy o Autyzmie, sklep z pomocą Stowarzyszenia „Daj mi czas” zorganizował „godziny ciszy”. Osoby ze spektrum autyzmu cierpią na nadwrażliwość na bodźce. To znaczy, że światło czy muzyka są dla nich bardziej intensywne.

„Godziny ciszy” w Auchan zapewnią minimum komfortu osobom ze spektrum autyzmu

W ramach „godzin ciszy”, w sklepie przyciemniane jest światło, a muzyka i telewizory są wyłączone. Dodatkowo kasjerzy otwierają uprzywilejowaną kasę i przestają ze sobą rozmawiać. O planowanych zmianach w sklepach Auchan, opowiedziała Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji. Podkreśliła, że o wyborze dnia i godzin akcji, zadecydują dyrektorzy poszczególnych placówek. Przed decyzją powinni skonsultować się z lokalnymi stowarzyszeniami i fundacjami.

To oznacza, że w niektórych sklepach „godziny ciszy” będą obowiązywać wieczorami, a w innych rano. Dla przykładu, Auchan Krasne pod Rzeszowem wprowadzi rozwiązanie od 4 czerwca. „Godziny ciszy” obwiązują tam w każdy wtorek, od 15:00 do 17:00.

Inne sklepy też decydują się na takie rozwiązanie

Od kwietnia, podobną akcję przeprowadza też Galeria Katowicka. „Godziny ciszy” mają obowiązywać w każdą sobotę od 9:00 do 11:00. W częściach wspólnych nie będzie słychać muzyki ani reklam. Niektórzy z najemców zdecydowali się na wzięcie udziału w akcji i na życzenie klienta ściszą muzykę i przygaszą światło.

Mamy nadzieję, że na podobną akcję, zdecydują się także inne hipermarkety.

Może Cię zainteresować