Kamery nagrały, co nauczycielka robiła choremu chłopcu. Natychmiast ją zwolniono
Nauczycielka uderzyła autystyczne dziecko. Do skandalicznego zachowania jednej z nauczycielek, doszło w poniedziałek w mieście Machaczkała (Rosja). W tamtejszym przedszkolu zainstalowane kamery nagrały, jak kobieta bije pięcioletniego chłopca, który cierpi na autyzm. Nauczycielka przyciska malucha do ściany i zadaje mu kilka ciosów.
Nauczycielka uderzyła autystyczne dziecko
Na nagraniu dostarczonym policji widać, jak nauczycielka bije i przyciska do ściany swojego 5-letniego autystycznego ucznia. Poza nią i dzieckiem w pokoju była jeszcze sprzątaczka. Jednak nie zareagowała ona na to, co się działo.
Gdy mój syn wrócił do domu z siniakami na twarzy, udałam się do przedszkola i zażądałam odtworzenia nagrań z monitoringu
– relacjonuje mama chłopca
Matka chłopca nie czekała długo na interwencję. Po rozmowie z dzieckiem, które jak się okazało nie chciało potem chodzić do przedszkola, postanowiła zareagować. Skończyło się na tym, że nauczycielka, która dopuściła się przemocy, została zwolniona. Oczywiście nie obyło się bez tłumaczeń. Oskarżona nauczycielka uparcie twierdziła, że to nie jej wina, a dziecka. Podobno chłopiec zrobił się nerwowy i głośno krzyczał. Mama poszkodowanego dziecka twierdzi jednak, że do podobnych sytuacji musiało dochodzić w placówce częściej.
Mój synek nie chciał chodzić do przedszkola, ewidentnie czegoś się bał. Maniakalnie obgryzał paznokcie, aż do krwi. To bardzo mnie zaniepokoiło
– tłumaczy kobieta
W sprawie napaści nauczycielki na chłopca trwa śledztwo.
Objawy autyzmu wczesnodziecięcego
Trzeba wiedzieć, że autyzm wczesnodziecięcy należy do całościowych zaburzeń rozwoju. A pierwsze jego objawy zaczynają się pojawiać do trzeciego roku życia dziecka. Chociaż na autyzm mogą cierpieć także osoby dorosłe. Specjaliści mówią raczej nie o autyzmie, co o spektrum autystycznym, do którego należy zespół Aspergera, ze słabiej wyrażonymi zaburzeniami w sferze komunikacji czy kontaktów społecznych. Mówiąc o objawach tego zaburzenia rozwoju, należy wskazać m.in.: całkowity brak mowy, zaburzenia mowy, brak uśmiechu, stereotypowe, rytualne zachowania, rozwiniętą pamięć mechaniczną, upośledzone kontakty społeczne, przymus stałości otoczenia, trudności w zakresie integracji wrażeń zmysłowych,
Dzieci chore na autyzm wczesnodziecięcy wymagają odpowiedniego podejścia i sposobu nauczania. Należy też pamiętać, że jest to choroba nieuleczalna. Ale interwencje psychologiczne umożliwiają złagodzenie objawów i stopniową adaptację chorych do warunków społecznych. Co więcej, na autyzm znacznie częściej cierpią chłopcy niż dziewczynki. Specjaliści podkreślają, że dziedziczy się nie tyle podatność na zachorowanie na autyzm, co raczej objawy ze spektrum autystycznego.