×

11 faktów na temat popularnych logo, które nie przeszły Ci przez myśl, kiedy na nie patrzyłeś

Każdego dnia widzimy setki emblematów znanych firm, ale mało kiedy zastanawiamy się, jakie mają znaczenie i skąd pochodzą.

Oto 12 historii, które odkrywają wiele tajemnic dotyczących znanych wszystkim logo. Nie wzięły się one z przypadku!

#1 Wikipedia

© Wikipedia Commons

Nic dziwnego, że logiem światowej encyklopedii jest Ziemia. Układanka, z której się składa, jest symbolem wielojęzyczności – każda część jest oznaczona literami różnych języków. Łącznie tworzą one słowo „wikipedia”, podczas gdy brakujące elementy wskazują na fakt, że encyklopedia nie jest jeszcze gotowa i podlega stałej aktualizacji.

#2 Android

Irina Blok i jej zespół mieli za zadanie stworzyć logo, które będzie zawierało w sobie łatwo rozpoznawalnego robota. Inspiracja pochodziła z symboli, które zwykle widać na drzwiach publicznych toalet.

#3 Apple

Legenda głosi, że logo Apple było poświęcone Alanowi Turingowi, który skończył swój żywot gryząc zatrute jabłko. W rzeczywistości to wszystko jest jednak znacznie prostsze: projektant Rob Janoff stworzył takie logo ugryzionego jabłka, aby pokazać jego wymiar. Kształt całego jabłka można natomiast łatwo pomylić z innymi okrągłymi owocami.

#4 McDonald’s

W 1962 roku zatrudniony przez McDonald’s psycholog, Louis Cheskin, zaproponował zmianę logo Speedee the Cook złotymi łukami w kształcie litery „M”, która przypomina kształt kobiecych piersi, podświadomie wzbudza apetyt i przypomina ludziom o ich dzieciństwie.

#5 BMW

Plotka głosi, że logo BMW symbolizuje śmigło samolotu – niektórzy pracownicy firmy podzielają tę opinię. To wszystko jest jednak znacznie prostsze: niebieskie i białe barwy mają na celu reprezentować kolory Bawarii.

#6 Pepsi

Logo Pepsi wygląda wyjątkowo prosto. Projektanci przygotowali je według złotej, najbardziej harmonijnej i przyjemnej dla oka proporcji.

#7 Starbucks

Logo Starbucksa przedstawia syrenę trzymającą dwa ogony. Ten emblemat został zaczerpnięty z mitu o wróżce Melusine – kobiety ryby z dwoma ogonami, która poślubiła człowieka. Jeszcze w 1971 roku na specjalnych kubkach można było zobaczyć cały obraz syrenki. Później został on ocenzurowany.

#8 Nike

Jedno z najbardziej popularnych logo na świecie jest aktualnie jednym z najtańszych – kosztowało zaledwie 35 dolarów! Taką kwotę zapłacił Phil Collins, właściciel firmy, studentowi Carolyn Davidsonowi za logo pochodzące z 1971 roku. Inspiracja prawdopodobnie została zaczerpnięta z kształtu skrzydeł bogini zwycięstwa.

#9 Pinterest

To logo na pierwszy rzut oka wygląda wyjątkowo prosto. Jeśli jednak spojrzymy na jego pierwszą literę, zobaczysz, że przypomina szpilkę. Pinterest dosłownie „przypina” zdjęcia na ścianach, tylko robi to w wersji elektronicznej.

#10 Uber

Symbolizuje ono pojedynczy bit, czyli najmniejszą cyfrową cząstkę – w istocie jest połączeniem bitu i atomu, czyli cyfrowej i naturalnej cegiełki tworzącej współczesny świat.

#11 Metro Goldwyn Mayer

Słynne logo Metro Goldwyn Mayer zna chyba każdy. Zostało ono stworzone przez Howarda Dietza w 1917 roku. W tym celu zostało wykorzystanych 7 różnych lwów, które były wcześniej oswojone i odpowiednio przeszkolone, aby mogły ryknąć na dany sygnał. Aktualne logo daleko odbiega jednak od rzeczywistości – nie ma nic wspólnego z żywym zwierzęciem.

Polecane

Może Cię zainteresować