×

Dwójka malutkich dzieci pogryziona przez pluskwy w Pendolino. Konieczna była wizyta u lekarza

Rodzina z dwójką małych dzieci pogryziona przez pluskwy w Pendolino! To nie jest kiepski żart. Taka sytuacja faktycznie miała miejsce. O sprawie jako pierwsze poinformowało Radio Zet.

Rodzina z dwójką małych dzieci pogryziona przez pluskwy w Pendolino

Do tego nieprzyjemnego zdarzenia doszło 24 września wieczorem. Rodzice z dwójką małych dzieci podróżowali pociągiem PKP Ekspres Intercity Premium z Krakowa do Gdyni. Nie była to jednak zbyt przyjemna podróż. W pewnym momencie rodzina została zaatakowana przez pluskwy. Na ciałach maluchów pojawiło się całe mnóstwo śladów po ugryzieniach pasożytów.

Rodzina z dwójką małych dzieci pogryziona przez pluskwy w Pendolino

Sprawa została zgłoszona do PKP

Przerażeni i jednocześnie bardzo zdenerwowani rodzice natychmiast zgłosili sprawę PKP. Niestety, według nich nie doczekali się żadnej pomocy ze strony przewoźnika. Jedyne, co im zalecono to to, aby skorzystali po prostu z procedury reklamacyjnej.

Pełnomocnik rodziny poinformował, że nikt ze strony przewoźnika nie zainteresował się stanem zdrowia dzieci, chociaż maluchy wymagały konsultacji z lekarzem. W rozmowie z radiem Zet głośno zastanawiał się również, czy to oznacza, że „w tak dużej firmie nie działają żadne procedury na wypadek sytuacji kryzysowych?”

dzieci pogryzione przez pluskwy w Pendolino

Rodzina z dwójką małych dzieci pogryziona przez pluskwy w Pendolino – stanowisko PKP

Dziennikarze radia Zet poprosili o komentarz samego przewoźnika. Oto, jaką odpowiedź otrzymali:

Przypadki insektów w pociągach PKP Intercity są incydentalne. Czystość składów jest na bieżąco kontrolowana. Wykonywane czyszczenia i sprzątania eliminują potencjalne czynniki mogące mieć wpływ na możliwość pojawiania się w pociągach insektów. Natomiast w przypadku pojawienia się jakiegokolwiek rodzaju insektów z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od przewoźnika, niezwłocznie zlecane są usługi dezynsekcji, wykonywane przez specjalistyczne firmy.

Właściwy stan sanitarny pociągów PKP Intercity zapewnia regularne czyszczenie, które jest wykonywane stacjonarnie, tj. na stacjach końcowych i zwrotnych, a także w trakcie jazdy na pokładach wybranych składów. Każdy pociąg, niezależnie od kategorii, co najmniej raz w ciągu doby przechodzi czyszczenie codzienne. Jego zakres obejmuje niemal wszystkie elementy wyposażenia wewnętrznego. Jednocześnie każdy skład co kilkanaście dni przechodzi czyszczenie okresowe o najszerszym zakresie. Obejmuje ono wówczas wszystkie elementy wagonu, także pudło wagonowe z zewnątrz oraz sufity wewnątrz.

Każdy pasażer ma prawo i możliwość złożenia reklamacji. Taki wniosek można złożyć w jednej z wyznaczonych do tego kas biletowych, znajdujących się na największych stacjach w kraju, za pośrednictwem poczty lub formularza na stronie intercity.pl. Reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie, w terminie do 30 dni. Pasażer powinien zawrzeć w niej dane osobowe, dołączyć bilet oraz opisać zdarzenie. Odpowiednie formularze i więcej informacji na temat reklamacji można znaleźć na stronie internetowej PKP Intercity.