Zarabiaj pisząc, czyli jak zrobić bloga

Blogowanie to nie tylko sposób na dzielenie się ze światem swoimi zainteresowaniami i poglądami, ale również na zarabianie pieniędzy. Blogerzy traktowani są coraz poważniej, a wielu z nich ma zasięgi na miarę tradycyjnych mediów. Od czego zacząć? Jak zrobić bloga

Planowanie

Jeszcze przed założeniem bloga warto zaplanować o czym będzie i co za jego pomocą chcemy osiągnąć. Najlepiej już od początku określić tematykę, wybrać kilka kategorii i konsekwentnie trzymać się obranej ścieżki. Możemy bowiem posiadać bloga kulinarnego, modowego, kulturalnego lub po prostu lifestylowego. Ten ostatni rodzaj jest najbardziej rozbudowany, ponieważ opiera się wokół stylu życia blogera. Jednak wielu ludzi z doświadczeniem w blogosferze uważa, że blogi lifestylowe są odpowiednie dla tych, którym już udało się zbudować zasięg i zdobyć wiernych czytelników. Już w trakcie prowadzenia bloga można zmienić jego tematykę. Najczęściej ewolucja jest stopniowa, a blogi zmieniają się przez poszerzanie zakresu treści.

jak zrobić blogaUdostępnij

Za darmo czy nie?

Wielu blogerów już na początku decyduje się na wkupienie płatnej domeny i serwera. Jeśli jednak dopiero zaczynamy i nie do końca wiemy jak zrobić bloga możemy założyć go na bezpłatnym serwisie. Jeżeli „złapiemy bakcyla” i prowadzenie bloga szybko nam się nie znudzi przeniesiemy go na bardziej profesjonalny płatny serwer. Inwestycje od początku nie zawsze mają sens, pierwszego bloga lepiej założyć za darmo.

Strona wizualna

Wygląd bloga jest tak samo ważny jak publikowane na nim treści. Internauci wchodząc na daną stronę najpierw zwracają uwagę na to jak ona się prezentuje. Jeśli wygląd nie przypadnie do gusty większość po prostu z niej wychodzi. Już od początku swojej przygody dobrze zainwestować w estetyczny szablon i logo. Wszystkie popularne blogi wyróżnia jedno – są bardzo przejrzyste i przyjemne dla oka. Czołowi blogerzy posługują się też charakterystycznymi dla siebie znakami graficznymi. Logo pomoże w budowaniu marki. Kiedy będziemy chcieli poszerzyć swoją działalność i rozwinąć ją poza prowadzenie bloga będzie ono bardzo przydatne.

Systematyczność

Kiedy już założymy bloga warto na bieżąco uzupełniać go treścią. Jeszcze przed startem możemy przygotować kilka tekstów, które opublikujemy w pierwszych dniach działalności. Niekoniecznie muszą one pojawiać się codziennie – 3 razy w tygodniu w zupełności wystarczy, by utrzymać czytelników. Dobrym pomysłem jest wyznaczenie konkretnych dni na publikację. Wówczas łatwiej będzie utrzymać systematyczność. Wielu blogerów posiada cykle, z których teksty pojawiają się w jeden konkretny dzień tygodnia. Może to być podsumowanie ostatnich 7 dni, czy ciekawostki z blogosfery. Internet pełen jest „blogów widmo”, których właściciele zaprzestali pisania już po wstawieniu notki powitalnej. To też jeden z powodów, dla których lepiej założyć bloga za darmo na jakiejś platformie – nie wiemy czy zapał nie zgaśnie w nas równie szybko jak się pojawił.

Profesjonalizacja

Blogerzy to internetowi dziennikarze, których od osób pracujących w tradycyjnych mediach różni kilka kwestii. Są oni bowiem niezależni, mogą pisać o czym chcą, robią to na własny rachunek i każdym tekstem budują swoją markę. Najpopularniejsze blogi to dziś w pełni profesjonalne serwisy, których właściciele prowadzą kampanie reklamowe ze znanymi firmami i zapraszani są na najważniejsze wydarzenia w świecie mody lub kultury. Systematyczność, dbałość o każdy szczegół oraz inwestowanie w bloga i własny rozwój z pewnością pomogą osiągnąć sukces w blogosferze, a może nawet utrzymać się z własnej pasji.

Fotografie: pixabay.com