×

Żabka podbiera pomysły pracownicy? „Nie puszczę tego płazem”

Sieć Żabka Polska ruszyła z nowym stylem komunikacji w social mediach. Bardzo szybko zrobiło się o tym głośno, ale bynajmniej nie dlatego, że nowy styl komunikacji jest tak doskonały czy też odkrywczy. Czy Żabka podbiera pomysły pracownicy?

Viola z „frogshoposting”

Wiola, na Instagramie znana dzięki działalności na profilu „frogshoposting”, jest pracownicą jednego ze sklepów Żabka. W związku z tym, że dziewczyna pracuje tam jako kasjerka, doskonale poznała realia pracy w „małym, wielkim sklepie”. Na swoim profilu Wiola udowadnia, że potrafi spojrzeć na to, co robi, z przymrużeniem oka. Na Instagramie zamieszcza przydatne informacje, np. na temat tego, w jaki sposób korzystać z aplikacji żappka. Oprócz tego Wiola informuje też o aktualnych promocjach. Przy okazji rozśmiesza obserwujących, tworząc kontent, który z dowcipem komentuje to, jak wygląda praca w Żabce.

Profil, który powstał na początku 2021 roku, odniósł duży sukces i stał się viralem.

Przesiadywałam tam większość dnia i chciałam pokazać znajomym, co się u mnie dzieje i jak to wygląda. Zaczęłam robić jakieś pierwsze memy, relacje i wysyłałam im to na privie. Znajomi zaczęli podawać to dalej i okazało się, że ludzie są głodni frogshopostingu

– tłumaczyła Viola w rozmowie z portalem „More”.

Żabka podbiera pomysły pracownicy?

Profil założony przez Violę odniósł sukces, ale nie był to sukces zielonej sieci sklepów. Wiola tworzy kontent na własną rękę, bez porozumienia z Żabką. Nie pracuje na stanowisku związanym z marketingiem, jednak najwyraźniej jej działalność komuś bardzo się spodobała. Do tego stopnia, że internauci oskarżają Żabkę o „pożyczanie” contentu swojej pracownicy.

31 sierpnia, a więc dwa dni temu, Żabka wdrożyła ogromne zmiany w swojej komunikacji z internautami. Na Instagramie sieci sklepów pojawiły się grafiki, które nawiązują do charakterystycznych memów, doskonale znanych internautom.

Właśnie nowy styl komunikacji Żabki wywołał burzę w sieci. Fani Violi szybko dopatrzyli się „inspiracji” kontem „frogshoposting”. Padają oskarżenia o kradzież własności intelektualnej.

Ale z was przykre złodziejaszki
Chyba sobie żartujecie z tą kradzieżą contentu
To nie jest przypadkiem kradzież własności intelektualnej? Zaczął bym się na waszym miejscu trochę obawiać
Jest osoba, która robi dobre memy i content o ? i to zdecydowanie nie jest ta, którą zatrudniliście xD

– piszą internauci.

Sprawę skomentowała też główna zainteresowana.

Fajnie, fajnie. Jak będziecie chcieli korepetycji z memów to jeszcze gdzieś znajdę wolne terminy

– napisała Wiola pod jednym z postów Żabki. Dodała również wymowny hashtag #niepuszczetegoplazem.

Warto dodać, że Viola ma więcej obserwujących, niż oficjalne konto Żabki, które prowadzi agencja Cukier. Taka „wpadka” może się bardzo negatywnie odbyć na wizerunku sklepów. Jak wybrnęła z tego agencja? Oto zamieszczone dzisiaj wyjaśnienia:

Fotografie: twitter.com

Może Cię zainteresować