in

11 zwyczajnych rzeczy, które warto robić przed pójściem spać, aby zbliżyć się do partnera

Związek jest wtedy udany, gdy potrafimy żyć ze sobą, a nie obok siebie. Wystarczy tylko parę minut dziennie, aby zbudować relację, której mogą pozazdrościć nam inni. Miłość to nie tylko namiętność, ale i rozmowa i bliskość.

1. Przełącz telefon na tryb cichy i odłóż go na bok

Social media hamują uwalnianie oksytocyny w organizmie. Ten hormon jest odpowiedzialny za emocjonalną intymność i bliskość. Psychoterapeuta Carol Carey radzi, aby stosować tę prostą zasadę: zawsze o godzinie 21 włączaj tryb cichy i odkładaj telefon.

2. Zapomnij o pracy

Staraj się przestać co chwilę sprawdzać pocztę, gdy jesteś z ukochaną osobą w łóżku. To nie przyniesie niczego dobrego. Dużo lepiej spędzić ten czas na odpoczynku i bliskości. Do tego będziesz znacznie bardziej wydajnym w pracy, gdy nie będziesz o niej myśleć cały czas. Unikaj rozmowy o pracy, kłopotach finansowych lub innych sprawach, które mogą zmusić partnera do zmartwień.

3. Idź do łóżka o tej samej godzinie, co Twój partner

Wiele par nie widuje się przez cały dzień i o różnych godzinach kończą pracę. Zdaniem psychologa Curt Smith, szczęśliwe pary szczotkują razem zęby i kładą się do łóżka jednocześnie. Pomaga to utrzymać ciepło i intymność relacji.

4. Postępuj zgodnie z rutyną

Podczas wykonywania wspólnie tych samych czynności mózg otrzymuje sygnał zbliżającego się snu i przygotowuje do tego ciało. Jeśli zastosujesz tę samą procedurę wraz z partnerem, doprowadzisz do tego, że Twój związek będzie bardziej intymny i godny zaufania.

5. Serdeczne rozmowy

Zwróć uwagę na uczucia innych. Nie muszą to być bardzo poważne rozmowy, po prostu chodzi o troskę i wsparcie. Psycholog Ryan Howes sugeruje poświęcenie kilku minut przed snem, aby wyrazić pozytywne uczucia partnerowi. Pomoże to zakończyć dzień pozytywną nutą i sprawi, że poczujesz się lepiej. Ma to również pozytywny wpływ na ogólny nastrój. Staraj się zapomnieć o tym, co wydarzyło się tego dnia i pozostaw wszystkie swoje problemy poza drzwiami sypialni. Powiedz swojemu partnerowi, jak bardzo go kochasz. Bardzo ważne jest, aby być poważnym i szczerym, gdy wyrażasz swoje uczucia.

6. Nie wszczynaj awantur przed snem

Curt Smith przypomina nam, aby nie wykłócać się przed snem. Nie przyniesie nam to nic dobrego. Poza tym, kto chce się budzić w kiepskim nastroju?

7. Wasza sypialnia to… Wasza sypialnia

Zdaniem psychologa Michaela Vinera-Davisa, jeśli raz pozwolisz, żeby dzieci spały w Waszym łóżku, będzie się to powtarzać regularnie. Przez cały czas Wasza sypialnia powinna być tylko Waszym prywatnym miejscem. Musisz mieć tę przestrzeń, aby zachować intymność.

8. Nie dziel łóżka także ze zwierzakami

Jak donoszą badania przeprowadzone w University of Kansas, 63% osób, które śpią ze zwierzętami, nie wysypiają się. Oprócz tego, posiadanie zwierzaka w łóżku narusza zasadę ‚dwójka w sypialni’.

9. Nie pal i nie pij w łóżku

Jeśli lampka wina, to nie w sypialni. Okres regeneracji w czasie snu staje się krótszy, a to sprawia, że czujesz się zmęczony, rozproszony i łatwo zirytowany, gdy obudzisz się rano. Alkohol powoduje również chrapanie, a nikotyna zawarta w papierosach sprzyja bezsenności.

10. Masaż. Czemu nie?!

Specjaliści z National Foundation of Sleep potwierdzają, że lekki i relaksujący masaż przed pójściem spać poprawia jakość snu, zmniejsza niepokój i dodaje namiętności.

11. Nie zapomnij o przytuleniu i pocałunkach

Nie zapomnij pocałować partnera przed snem, a także przytulić się. Jest to bardzo relaksujące i wywołuje pozytywne emocje.

Źródło i fotografie: brightside.me