×

Reklama na Super Bowl. Tak amerykański biznesmen podziękował za uratowanie psa

Weterynarze dawali mu tylko 1% szans na przeżycie. Scout – piękny pies rasy golden retriever, miał złośliwego guza w sercu. I nie więcej, niż miesiąc życia przed sobą. Jednak właściciel psa się z tym nie pogodził. Reklama na Super Bowl pokazuje, że wdzięczność amerykańskiego biznesmena jest warta miliony. Dosłownie.

Super Bowl to jedno z największych i najbardziej medialnych sportowych wydarzeń w Stanach Zjednoczonych. Reklamy podczas tej imprezy są warte majątek. I znaczą nie mniej, niż poszczególne mecze.

Heroiczna walka o życie

David MacNeil jest właścicielem amerykańskiej firmy Weathertech, która produkuje akcesoria samochodowe. Scout to golden retriever, który był nieoficjalną maskotką firmy oraz oczkiem w głowie właściciela.
Gdy zemdlał bez powodu, David natychmiast zabrał go do kliniki. Diagnoza nie pozostawiała złudzeń… Złośliwy guz, 1% szans na przeżycie.

David postanowił, że się nie podda. Zaczęła się heroiczna walka o życie Scouta. Zaangażowali się w nią weterynarze z University of Wisconsin School of Veterinary Medicine. Pies przeszedł radioterapię i chemioterapię. Zdarzył się cud! Po miesiącu guz zmniejszył się do 78%. A po kilku zniknął bez śladu.

Dziś Scout jest w świetnej formie.

Reklama na Super Bowl

David walczył o życie pupila z prawdziwym rozmachem. Ale z jeszcze większym postanowił podziękować weterynarzom, którzy mu pomogli.

Reklamy emitowane podczas Super Bowl to element spektaklu. Filmowa jakość, gwiazdy światowego kina – producenci prześcigają się w pomysłach. Na realizację każdej z nich trzeba wydać miliony.

Wielu liczy na to, że wydatek się opłaci. Super Bowl gromadzi przed ekranami telewizorów około stu milionów Amerykanów. Wydarzenie bywa jedynie punktem kulminacyjnym dla spotów reklamowych, które już przed imprezą zyskują w sieci sporą popularność, a po niej rozchodzą się viralowo.

Na taki sam efekt liczył David.

Reklama wyemitowana podczas Super Bowl, miała być przede wszystkim formą podziękowania dla weterynarzy, którzy ratowali życie psa. Podziękowaniem dość kosztownym – delikatnie mówiąc, ponieważ MacNeil zapłacił za nie… 6 milionów dolarów!

Ale zrobił to w szczytnym celu.

Całość środków zebranych z emisji spotu, będzie przeznaczona na zakup sprzętu oraz i leczenie psów dotkniętych chorobą nowotworową.

Pół minuty za sześć milionów

Tegoroczny finał Super Bowl odbył się 2 lutego na Hard Rock Stadium w Miami. Jaką wartość komercyjną ma to wydarzenie, zrozumie tylko ten, kto kiedykolwiek chciał kupić jeden z biletów. Koszt tegorocznych najtańszych biletów na mecz to 4800 dolarów. O tytuł najlepszej drużyny 2019 walczyły San Francisco 49ers i Kansas City Chiefs.

W przerwie wystąpiły Jennifer Lopez i Shakira. Występ każdego artysty jest spektaklem, który – przynajmniej poza USA – spycha znaczenie rozgrywek na dalszą pozycję.

Tak samo jest w przypadku reklam. David zapłacił 6 milionów za 30-sekundowy spot. Ale nie jest on wyjątkiem. Tyle kosztuje 30 sekund w trakcie przerwy na Super Bowl.

Spot opowiada o dzielnym i szczęśliwym psie, który pokonał raka.

 

Fotografie: Twitter (miniatura wpisu), Twitter.com, YouTube.com

Może Cię zainteresować