×

Reklama Balenciagi wywołała falę krytyki. Edyta Górniak mówi o antychryście

Chociaż wszyscy przyzwyczaili się już do tego, że ten dom mody uwielbia kontrowersje, tym razem wszystko zaszło o krok za daleko, a reklama Balenciagi wywołała falę krytyki. Kampanię co prawda wycofano, ale niesmak pozostał. Pomysł Balenciagi skrytykowała m.in. Kim Kardashian i Edyta Górniak. Polska piosenkarka mówi nawet o antychryście.

Reklama Balenciagi wywołała falę krytyki

Kontrowersja to drugie imię luksusowego domu mody Balenciaga. Ale wygląda na to, że twórcy kampanii przekroczyli już wszelkie granice i zapomnieli, co znaczy zwykła przyzwoitość. Niedawno hiszpańska marka wykorzystała w kampanii kilkuletnie dzieci, które na zdjęciach pojawiły się z misiami… przebranymi w stroje BDSM. Wokół dzieci pojawiły się również inne przedmioty, kojarzące się z praktykami sadomasochistycznymi.

Dzieci oczywiście były kompletne nieświadome tego, co się dzieje. Ale gdzie byli ich rodzice, gdy zgadzali się na tak „występ”…? Kto w domu mody stwierdził, że to dobry pomysł na reklamę?

Dyrektor kreatywny luksusowego hiszpańskiego domu mody Balenciaga, Demna Gvasalia, przeprosił za kampanię reklamową.

Chcę osobiście przeprosić za zły artystyczny wybór koncepcji kampanii z prezentami dla dzieci i biorę na siebie odpowiedzialność. To było niewłaściwe, aby dzieci promowały przedmioty, które nie miały z nimi nic wspólnego

— czytamy na Instagramie.

Chociaż czasami chciałbym sprowokować do myślenia swoją pracą, NIGDY nie miałbym zamiaru robić tego w przypadku tak przerażającego tematu, jak brutalne obchodzenie się z dziećmi, co potępiam

— zaznaczył Demna.

Firma żąda odszkodowania od twórcy projektu. Chodzi o ogromne pieniądze – 25 milionów dolarów. Ale przecież ktoś musiał ten pomysł zaakceptować, zanim usłyszał o nim cały świat…

„Antychryst był zawsze inteligentny”

Zasada „nieważne co mówią, ważne, żeby mówili”, chyba tym razem się nie sprawdzi. Kampanię wycofano, ale ogromny niesmak pozostał. Do sprawy odniosła się już Kim Kardashian, która jest ambasadorką marki.

Jako matka czwórki dzieci byłam wstrząśnięta tymi niepokojącymi obrazami. Bezpieczeństwo dzieci musi być traktowane z najwyższym szacunkiem, a wszystko, co jest przeciwko niemu, nie powinno mieć miejsca w naszym społeczeństwie

— podkreśliła Kardashian.

Jeszcze mocniejszych słów użyła Edyta Górniak, która również zdecydowała się skomentować działania Balenciagi.

Sprytne. Z jednej strony prowokacja – z drugiej, świadome przyzwyczajenie oczu dzieci do treści, kolorów i symboli anarchistycznych. Nie mogą już pewnych wątków ukryć, to chcą znormalizować. Antychryst był zawsze inteligentny…

— stwierdziła Górniak w mediach społecznościowych, odnosząc się do zdjęcia jednej z głównych projektantek znanej marki. Na fotografii widzimy Lottę Volkovą, ściskającą w zakrwawionych dłoniach dwa plastikowe i umalowane czerwoną farbą bobasy.

Fotografie: Instagram (miniatura wpisu),

Może Cię zainteresować