×

Producent soku Caprio wystosował oficjalne oświadczenie. Odniósł się do znaleziska w kartonie

Kilka dni temu pisaliśmy o historii, która przydarzyła się pani Katarzynie. Nalewając dzieciom sok, zorientowała się, że coś hamuje wylot płynu. Gdy przecięła karton, była w szoku!

Co było w środku?

Nie do końca wiadomo, co było wewnątrz wspomnianego wcześniej soku. Pani Kasia zapewnia, że jej dzieci po wypiciu bardzo źle się czuły i dostały gorączkę. Zaniepokojeni ludzie zaczęli nerwowo udostępniać post prawie 60 000 razy, co z całą pewności doprowadziło do tego, że informacja dotarła do producenta napoju.

Oświadczenie

Sok marki Caprio jest produkowany przez firmę Maspex i to ona ustosunkowała się do tego, co ostatnio spotkało rodzinę pani Katarzyny. Oświadczenie przesłano do 'Gazety Krakowskiej’:

Proces reklamacji został przez naszą firmę podjęty niezwłocznie i jest on przeprowadzony bardzo profesjonalnie zarówno pod kątem merytorycznym, jak i czasowym. Natychmiast podjęliśmy działania wyjaśniające i jednocześnie skontaktowaliśmy się z Panią zgłaszającą reklamację w celu uzyskania wszelkich dalszych informacji. Reklamacja dotyczy jednego opakowania – nie mieliśmy żadnych innych zgłoszeń dotyczących tej partii produkcyjnej.

Przeprowadziliśmy badania w naszym zakładzie produkcyjnym – czyli sprawdziliśmy i zweryfikowaliśmy zapisy produkcyjne i jakościowe dla wskazanej partii. Dodatkowo sprawdzone zostały także próby archiwalne produktu, które zgodnie z wewnętrznymi procedurami są przechowywane w naszym magazynie w kontrolowanych warunkach i przez cały okres ważności produktu. Zapisy są właściwe, nasza kontrpróba jest zgodna z ustalonymi wymaganiami jakościowymi. To oznacza, że mamy do czynienia z jednostkowym przypadkiem i nie dotyczy to całej wyprodukowanej partii produktów.

Dodatkowo rodzaj zastosowanej technologii produkcyjnej, zabezpieczenia i funkcjonujące w naszym zakładzie produkcyjnym wysokie standardy w zakresie wytwarzania bezpiecznej żywności, pozwalają jednoznacznie wykluczyć możliwość przedostania się do opakowania kwestionowanego produktu jakiegokolwiek ciała obcego – tj. od momentu rozpoczęcia produkcji do momentu opuszczenia go przez nasz zakład. Z naszych wstępnych ustaleń możemy przypuszczać, że w produkcie znajduje się pleśń. Prawdopodobnie mogło dojść do utraty szczelności opakowania produktu np. podczas nieprawidłowego przechowywania lub uszkodzenia opakowania w trakcie transportu.

Produkowane przez nas napoje zawierają w swoim składzie sok oraz nie zawierają żadnych konserwantów, dlatego też w momencie utraty aseptyczności opakowania, czyli jego rozszczelnienia, bądź otwarcia i niewłaściwego przechowywania, do środka dostaje się powietrze, co w konsekwencji może doprowadzić do zepsucia się wyrobu. Dlatego na etykietach wszystkich naszych produktów wskazane są szczegółowe informacje, jak właściwie przechowywać produkt, aby nie doszło do jego zepsucia – czyli – chronić przed światłem i po otwarciu przechowywać w lodówce nie dłużej niż 48 h. Po otrzymaniu opakowania będziemy przeprowadzać dodatkowe badania. Dołożymy wszelkich starań, aby do końca wyjaśnić tę sprawę.

Czy Wam zdarzyło się kiedyś coś podobnego?

Może Cię zainteresować