Producent soku Caprio wystosował oficjalne oświadczenie. Odniósł się do znaleziska w kartonie
Kilka dni temu pisaliśmy o historii, która przydarzyła się pani Katarzynie. Nalewając dzieciom sok, zorientowała się, że coś hamuje wylot płynu. Gdy przecięła karton, była w szoku!
Co było w środku?
Nie do końca wiadomo, co było wewnątrz wspomnianego wcześniej soku. Pani Kasia zapewnia, że jej dzieci po wypiciu bardzo źle się czuły i dostały gorączkę. Zaniepokojeni ludzie zaczęli nerwowo udostępniać post prawie 60 000 razy, co z całą pewności doprowadziło do tego, że informacja dotarła do producenta napoju.
Oświadczenie
Sok marki Caprio jest produkowany przez firmę Maspex i to ona ustosunkowała się do tego, co ostatnio spotkało rodzinę pani Katarzyny. Oświadczenie przesłano do 'Gazety Krakowskiej’:
Proces reklamacji został przez naszą firmę podjęty niezwłocznie i jest on przeprowadzony bardzo profesjonalnie zarówno pod kątem merytorycznym, jak i czasowym. Natychmiast podjęliśmy działania wyjaśniające i jednocześnie skontaktowaliśmy się z Panią zgłaszającą reklamację w celu uzyskania wszelkich dalszych informacji. Reklamacja dotyczy jednego opakowania – nie mieliśmy żadnych innych zgłoszeń dotyczących tej partii produkcyjnej.
Przeprowadziliśmy badania w naszym zakładzie produkcyjnym – czyli sprawdziliśmy i zweryfikowaliśmy zapisy produkcyjne i jakościowe dla wskazanej partii. Dodatkowo sprawdzone zostały także próby archiwalne produktu, które zgodnie z wewnętrznymi procedurami są przechowywane w naszym magazynie w kontrolowanych warunkach i przez cały okres ważności produktu. Zapisy są właściwe, nasza kontrpróba jest zgodna z ustalonymi wymaganiami jakościowymi. To oznacza, że mamy do czynienia z jednostkowym przypadkiem i nie dotyczy to całej wyprodukowanej partii produktów.
Dodatkowo rodzaj zastosowanej technologii produkcyjnej, zabezpieczenia i funkcjonujące w naszym zakładzie produkcyjnym wysokie standardy w zakresie wytwarzania bezpiecznej żywności, pozwalają jednoznacznie wykluczyć możliwość przedostania się do opakowania kwestionowanego produktu jakiegokolwiek ciała obcego – tj. od momentu rozpoczęcia produkcji do momentu opuszczenia go przez nasz zakład. Z naszych wstępnych ustaleń możemy przypuszczać, że w produkcie znajduje się pleśń. Prawdopodobnie mogło dojść do utraty szczelności opakowania produktu np. podczas nieprawidłowego przechowywania lub uszkodzenia opakowania w trakcie transportu.
Produkowane przez nas napoje zawierają w swoim składzie sok oraz nie zawierają żadnych konserwantów, dlatego też w momencie utraty aseptyczności opakowania, czyli jego rozszczelnienia, bądź otwarcia i niewłaściwego przechowywania, do środka dostaje się powietrze, co w konsekwencji może doprowadzić do zepsucia się wyrobu. Dlatego na etykietach wszystkich naszych produktów wskazane są szczegółowe informacje, jak właściwie przechowywać produkt, aby nie doszło do jego zepsucia – czyli – chronić przed światłem i po otwarciu przechowywać w lodówce nie dłużej niż 48 h. Po otrzymaniu opakowania będziemy przeprowadzać dodatkowe badania. Dołożymy wszelkich starań, aby do końca wyjaśnić tę sprawę.