×

Nowy odcień krwi menstruacyjnej. Instytut publicznie pokazał, jak wygląda

Nowy odcień krwi menstruacyjnej został zatwierdzony przez Pantone Color Institute. Takiej czerwieni do tej pory nie było w palecie kolorów! Nowy odcień o nazwie period (tłum. okres) ma na celu „przełamanie piętna związanego z miesiączką”.

Nowy odcień krwi menstruacyjnej

Pantone Color Institute ogłosił zatwierdzenie nowego koloru o nazwie Period, który ma symbolizować krew menstruacyjną. Do instytutu wpłynęło zgłoszenie szwedzkiej marki medycznej o nazwie Intimina. Firma produkuje kubeczki menstruacyjne oraz inne akcesoria służące do dbania o zdrowie intymne. Wprowadzenie nowego koloru, który posłuży do międzynarodowej kampanii, miało zwrócić uwagę na temat menstruacji i służyć znormalizowaniu jej postrzegania. Specjalny kolor powstał we współpracy Pantone z firmą Intimina oraz ginekologiem. Pantone uczestniczy w kampanii Seen + Heard, która ma na celu zwalczanie tabu wokół miesiączki. Danela Zagar, global brand manager marki Intimina wyjaśniła, skąd wziął się pomysł na organizację akcji.

Mimo faktu, że miliardy ludzi doświadcza menstruacji, historycznie jest ona traktowana jak coś, co nie powinno być widziane i o czym nie powinno się publicznie rozmawiać. Jeśli przyjrzymy się popkulturze, przedstawienie okresu waha się od zupełnie nieprawdziwego i mało empatycznego, do robienia z niego przedmiotu żartów i szyderstw. Dość tego. Mamy rok 2020. Czas, żeby okres przestał być postrzegany jako prywatna sprawa albo negatywne doświadczenie. Czas wywołać do tablicy osoby, które próbują utrwalać piętno wokół okresu. Oraz te, które z niego szydzą. Czas, żebyśmy zjednoczyli się i wspierali pozytywne podejście do okresu oraz zadbali o to, żeby był on widoczny i słyszalny.

Kampania Seen + Heard zaowocowała przekazaniem przez markę Intimina 8 tys. zł na rzecz organizacji charytatywnej ActionAid, która udziela wsparcia dziewczętom i kobietom żyjącym w ubóstwie.

Pomoc w ubóstwie menstruacyjnym

Laurie Pressman, wiceprezeska Pantone Color Institute wyjaśniła, jaką symbolikę ma nowy kolor.

Ten kolor ma zachęcać do pozytywnych, spontanicznych, otwartych rozmów wokół menstruacji, to kolor, który daje pewność siebie i odwagę do podjęcia właśnie takich tematów, bez względu na płeć.

Okazuje się, że ubóstwo menstruacyjne to problem, z którym zmagają się nie tylko kraje trzeciego świata, ale również Polska. Szacuje się, że nawet 4% Polek nie ma w ogóle pieniędzy na zakup środków higienicznych. Jest to łącznie prawie 500 000 osób. W związku z tym, jakiś czas temu pojawiła się propozycja wprowadzenia w kraju darmowych środków higienicznych.

Fotografie: Imgur (miniatura wpisu), Facebook, Twitter, Imgur, commons.wikimedia.org

Może Cię zainteresować