in ,

Krokodyl to rosyjski narkotyk, który sprawia, że ludzkie ciało zaczyna dosłownie gnić

Narkotyk, określany jako najbardziej śmiertelny na świecie, zabrał życie tysiącom ludzi w Rosji i Europie Wschodniej. Tzw. „krokodyl” stał się popularny w 2010 roku. Wtedy zaczęto otrzymywać go domowymi sposobami z mieszaniny m.in. kodeiny, jodu i fosforu.

Krokodyl to rosyjski narkotyk, który sprawia, że ludzkie ciało zaczyna dosłownie gnićUdostępnij

Dezomorfina, znana od dawna

Dezomorfina została opisana i opatentowana już w 1932 roku w Stanach Zjednoczonych. Jednak świat zaczął o niej mówić, kiedy stała się popularna w Rosji i zaczęła zbierać śmiertelne żniwo. Krokodyli narkotyk kosztuje tam mniej niż puszka piwa!

Krokodyl to rosyjski narkotyk, który sprawia, że ludzkie ciało zaczyna dosłownie gnićUdostępnij

Powoduje śmierć

Wstrzykiwana sobie (dożylnie lub domięśniowo) przez narkomanów „krokodyla używka” jest znacznie silniejsza od heroiny. Działa uspokajająco i przeciwbólowo. Ze względu na zanieczyszczenia i toksyczne związki powstałe w procesie produkcji, nieodwracalnie uszkadza organizm zażywającego, powoduje śmierć już w dwa lata od pierwszego zażycia.

Krokodyl to rosyjski narkotyk, który sprawia, że ludzkie ciało zaczyna dosłownie gnićUdostępnij

Inne odrażające skutki uboczne

Pierwsza dawka wywołuje gnicie i niszczenie organów wewnętrznych, z kolei po 5-10 dniach pojawiają się zielonkawe plamy na skórze. Po pewnym czasie występują również niegojące się rany, w które często wdaje się gangrena.

„Mięso odchodzi od kości”

Jeśli nie nastąpiło samoistne oderwanie się od ścięgien i kości, konieczna jest amputacja mięśnia. To wszystko powoduje utratę kończyn, tak jak po odgryzieniu przez krokodyla.

Rosyjski ekspert ds. narkotyków, Sergey Agakalov, powiedział:

Osoba staje się zombi z gnijącym ciałem, którego zjełczały zapach jest wyczuwalny z daleka.

Według szacunków, w Rosji uzależnionych od dezomorfiny jest od 100 do 250 tys. ludzi. Narkotyk zabija rocznie ok. 30 tys. osób. Umieszczone w artykule zdjęcia obrazują skutki jej stosowania (rozdzierający ból kostki, z której wycieka ropa, przegnita skóra łydki, zniszczone do kości przedramię…). To tylko mniej drastyczne obrazy.

Krokodyl to rosyjski narkotyk, który sprawia, że ludzkie ciało zaczyna dosłownie gnićUdostępnij

Objawy odstawienia

Jak łatwo się domyślić, powstające otwarte rany, powodują ogromny ból. Objawy odstawienia (tzw. głód narkotykowy) są ponoć bardziej dokuczliwe i trwają nawet miesiąc. To znacznie dłużej niż w przypadku morfiny czy heroiny.

Nie zawsze świadomie

Istnieje możliwość, że “krokodyl” może być szmuglowany z Rosji za granicę jako inny narkotyk. Potwierdzają to, niektóre amerykańskie ofiary dezomorfiny, które były przekonane, że wstrzykują sobie heroinę.

Krokodyl to rosyjski narkotyk, który sprawia, że ludzkie ciało zaczyna dosłownie gnićUdostępnij

Przypadki w innych krajach

„Krokodyl” dotarł do Wielkiej Brytanii, a nawet Stanów Zjednoczonych. Są potwierdzone przypadki jego używania we Francji, Szwecji i Niemczech. Śmiertelne przypadki po jego zażyciu odnotowano także w Belgii.

W Polsce była prawdopodobnie jedna ofiara tej substancji – 23-letni mieszkaniec Warszawy, który zmarł w grudniu 2011 roku.

Skala zagrożenia w Polsce

Według Michała Kidawy z Centrum Informacji o Narkotykach i Narkomanii Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii, „krokodyl” w Polsce kariery nie zrobi. Jest on tanim zastępnikiem heroiny na rosyjskim rynku. W Polsce taką funkcję pełni „kompot”, który jest zdecydowanie mniej toksyczny.

Z punktu widzenia użytkownika, przyjmowanie toksycznego i krótko działającego „krokodyla” wydaje się zbędnym ryzykiem. Nie można jednak wykluczyć możliwości pojawienia się tego typu produktów w Polsce. W ostatnim czasie scena narkotykowa jest bardzo dynamiczna, a zachodzące na niej zmiany są trudne do przewidzenia – mówi Kidawa

Źródło: mirror.co.uk | Fotografie: youtube.com, youtube.com