×

Koral o sukcesie lodów Ekipa. „To przerosło nasze najśmielsze oczekiwania”

Dyrektor marketingowy firmy Koral o sukcesie lodów Ekipa wyraża się w samych superlatywach. „To ogromny sukces marketingowy”.

Niebagatelny sukces lodów

Pod koniec marca do sklepów trafiła nowa linia lodów Koral pod marką firmy Ekipa, za którą stoi youtuber Karol „Friz” Wiśniewski. Promowane przez nich lody spotkały się z ogromnym zainteresowaniem, do tego stopnia, że pierwsza partia wyprzedała się w zaledwie jeden dzień.

Takiego szaleństwa zapewne nikt się nie spodziewał. To niewyobrażalny sukces, który wygenerował marce Koral ogromne zyski. W związku z tym firma podjęła w tym tygodniu decyzję o uruchomieniu dodatkowej linii produkcyjnej. Dzięki temu do sklepów ma trafić więcej lodów Ekipy Friza.

Zamówienia napływają lawinowo z całej Polski, zarówno ze strony sieci handlowych, jak i niezależnych punktów sprzedaży. Lody Ekipy sprzedają się co najmniej 300 procent lepiej niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-letniej historii tej firmy. Nieprawdopodobny popyt skłonił nas do uruchomienia dodatkowej linii produkcyjnej, która pozwoli wytwarzać ok. 1 mln sztuk lodów na dobę. Nadal pracujemy również nad poprawą dostępności poprzez poszerzenie kanałów dystrybucji

– powiedział w rozmowie z wirtualnemedia.pl Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral.

Jak natomiast wyglądały kulisy współpracy z Ekipą? Wspomniany serwis zapytał o to agencję GetHeto, która na co dzień obsługuje firmę Friza. Jak powiedział Mikołaj Białek, new business sales manager agencji GetHero:

Koral bardzo dojrzale podszedł do współpracy, zostawiając Ekipie dowolność w tworzeniu końcowego produktu, ale też w komunikacji, jaką członkowie Ekipy będą prowadzili na swoich profilach w ramach promocji lodów. Przedstawiciele Ekipy są zaangażowani w każdy aspekt projektu – od smaku lodów, przez plan komunikacji, do sposobu obrandowania ciężarówek. Tylko dzięki temu w całości mogą podpisać się pod tym projektem. Ważne jest również to, że każda ze stron ufa sobie w stu procentach, co przekłada się na płynność współpracy i w rezultacie taki olbrzymi sukces.

Okazuje się także, że Ekipa miała pełną decyzyjność co do smaku lodów oraz wyglądu opakowań.

Koral o sukcesie lodów Ekipa

Dyrektor marketingowy firmy Koral w rozmowie z serwisem wirtualnemedia.pl przyznał, że nikt nie spodziewał się takiego popytu na lody Ekipy:

Odbiór produktu przerósł chyba najśmielsze oczekiwania nas wszystkich. Jak już wielokrotnie zostało wspomniane, wzrosty nowości mamy na poziomie 300%, co stanowi absolutny ewenement. Niech o naszym zaskoczeniu świadczy konieczność uruchomienia dodatkowej linii produkcyjnej, a także poszerzenie dystrybucji tak, żeby lody można było kupić praktycznie w każdym miejscu w Polsce.

Według Gąsiorowskiego, tak olbrzymia popularność tych lodów jest wyłączną zasługą marki Ekipy Friza:

Od początku wiedzieliśmy, że chcemy pracować z Ekipą, bo tylko oni w tej chwili potrafią stworzyć coś tak wyjątkowego – utrzymywać doskonałe liczby wyświetleń na YouTube, docierać do milionów fanów na Instagramie, stworzyć własną linię ubrań i wypromować ją z takim sukcesem. No i oczywiście być na ustach całej Polski – od magazynu Forbes, przez program Kuby Wojewódzkiego, do setek fanpage’y i rozmów na ulicy. Dla mnie są na ten moment absolutnym numerem jeden i tylko z nimi mogliśmy związać najlepszą markę lodów w Polsce.

Okazuje się, że to nie koniec działań marketingowych związanych z lodami Ekipy. Te są planowane na bieżąco:

Na ten moment będziemy bacznie obserwować to, co będzie się działo z produktem. Oprócz linii klasycznej, powstała linia XL – damy teraz popracować trochę temu wariantowi i poczekamy na rozwój sytuacji. Z działań marketingowych – obrandowane ciężarówki, billboardy, sponsor audycji radiowych i programu „Dance, Dance, Dance” są chyba najbardziej istotne.

A Wy próbowaliście już lody Ekipy?

Źródła: www.wirtualnemedia.pl
Fotografie: YouTube (miniatura wpisu), Twitter

Może Cię zainteresować