×

H&M wycofuje ze sprzedaży dziecięce skarpetki. Problemem okazał się kłopotliwy wzorek

Jeden z najpopularniejszych sklepów odzieżowych, od początku nowego roku ma poważne problemy wizerunkowe. Już po raz drugi szwedzki gigant H&M przeprasza swoich klientów i wycofuje produkt ze sprzedaży.

H&M znany jest z tanich i modnych ubrań, a także współpracy z wieloma gwiazdami m.in. Davidem Beckhamem czy Justinem Bieberem. Co roku Szwedzcy przedstawiciele marki wypuszczają kolekcje zaprojektowane przez światowej sławy projektantów mody tj. Balmain czy Kenzo

Tym razem firma ma poważne problemy wizerunkowe, spowodowane odzieżą dziecięcą. Na początku stycznia cały świat był oburzony sesją zdjęciową oraz grafiki z czarnoskórym chłopcem, który był ubrany w bluzę z napisem „Coolest Monkey in The Jungle” (Najfajniejsza małpka w dżungli).

Fotografia została rozpowszechniona na wielu portalach społecznościowych, a sama marka H&M opublikowała oficjalne oświadczenie, w którym przeprosiła wszystkich, którzy poczuli się urażeni. To jednak nie wystarczyło i ze współpracy z sieciówką zrezygnował znany raper The Weeknd.

Teraz problemem okazały się skarpetki z ludzikiem Lego

Z pozoru skarpetki nie wyglądają, aby zawierały obraźliwe lub nieodpowiednie treści jednak niektórzy doszukali się ukrytego znaczenia. Oprócz ludzika Lego, trzymającego młot pneumatyczny, po odwróceniu skarpetek wiele osób zauważyło napis „Allah” (co w języku arabskim oznacza Boga). Chodzi dokładnie o wzór wytworzony przez urządzenie, którym posługuje się bohater z Lego.

Szwedzka marka zdecydowała się na wycofanie produktu ze swoich sklepów o czym poinformowała na antenie radia SVT rzecznik prasowa H&M, Petra Buchniger.

Ostatnie wydarzenia związane z chłopięcą koszulką wiele nas nauczyła i wzmocniliśmy nasze wewnętrzne procedury. Wzór wytworzony na skarpetkach to zbieg okoliczności, nie ma tutaj żadnych ukrytych znaczeń, jednak zdecydowaliśmy się usunąć produkt ze sklepów.

Czy uważasz, że firma postępuje słusznie wycofując swój produkt ze sprzedaży?

Może Cię zainteresować