×

Sporo sieci handlowych nie będzie sprzedawać zywych karpi. Kolejne wciąż się przyłączają

Święta zbliżają się wielkimi krokami, a co za tym idzie, ludzie zaczynają rozglądać się już za świątecznym karpiem. Okazuje się jednak, że w tym roku wiele popularnych sieci handlowych nie będzie sprzedawać tradycyjnej ryby. Zaliczamy do nich Lidl, Bierdonkę, Bi1, Auchan (dla części sklepów), Selgros Cash and Carry oraz Piotr i Paweł. Wiele z tych sklepów oferuje swoim klientom natomiast sprzedaż karpia z lodu lub w płatach. To już trend. Żywą rybę można natomiast kupić w takich sklepach, jak Kaufland, Carrefour i Tesco.

Koniec ze sprzedażą żywego karpia

Na temat akcji „Jeszcze żywy karp” wypowiedział się rzecznik prasowy sieci Piotr i Paweł, która dopiero w tym roku podjęła tego typu decyzję.

„Żywcem nas nie weźmiecie” to hasło sieci Piotr i Paweł, które ma bezpośrednio nawiązywać do kampanii „Jeszcze żywy Karp” prowadzonej przez Klub Gaja. Sieć Piotr i Paweł rezygnuje we wszystkich własnych sklepach ze sprzedaży żywego karpia. Ponadto chcemy zachęcać naszych klientów do wejścia na stronę jeszczezywykarp.pl i pogłębienie wiedzy dotyczącej humanitarnego traktowania zwierząt. Piotr i Paweł jest polską siecią sklepów, tym ważniejsze jest dla nas podkreślenie, że spożywanie karpia w okresie świątecznym to niezwykle ważna tradycja w większości polskich domów, co doskonale rozumiemy. Do uśmiercenia karpi można jednak podejść w bardziej humanitarny sposób. Dlatego zdecydowaliśmy się dołączyć do akcji Klubu Gaja i zakomunikować to naszym klientom

Article

Kampania „Jeszcze żywy karp” prowadzona przez Klub Gaja apeluje do klientów, aby nie kupowali żywych karpi. Prosi również, aby konsumenci zwracali uwagę na to, jak traktowane i przetrzymywane są żywe ryby w sklepach podkreślając jednocześnie, że karpie chroni ustawa o ochronie zwierząt. 

Może Cię zainteresować