×

25-latki wzięła tabletkę przeciwbólową. Po chwili osłabła, a jej krew zrobiła się czarna

W momencie brania leku przeciwbólowego bez recepty nikomu z nas pewnie nie przyszłoby do głowy, że może się to skończyć wizytą w szpitalu i to nie z powodu doskwierającego nam wcześniej bólu… Własnie to przeżyła 25-latka ze stanu Rhode Island, której danych nie podano do wiadomości publicznej.

Wzięła zwykłą tabletkę przeciwbólową

25-letnią Amerykankę potwornie bolał ząb. Postanowiła w końcu, że weźmie tabletkę przeciwbólową. Sięgnęła po specyfik, który można w Stanach kupić bez recepty. Nie miała pojęcia, że skończy się to dla niej tak zagrażającą jej życiu sytuacją.

Już kilka chwil po tym, jak zażyła tabletkę zrobiło jej się słabo. Ponadto, trudno było jej złapać oddech i dusiła się. Kiedy po kilku godzinach czuła się coraz gorzej, trafiła do Miriam Hospital. Na miejscu lekarze niemal od razu zauważyli na jej skórze ciemne przebarwienia. Bardzo ich to zaniepokoiło i postanowili to niezwłocznie sprawdzić. Okazało się także, że jej oddech jest przyśpieszony, co powoli naprowadzało lekarzy na właściwy trop.

Jej krew stała się czarna

Kiedy kobiecie pobrano krew do badań, uwagę medyków od razu przykuł jej kolor. Zamiast czerwona, stała się ona czarna. Po bardziej wnikliwej analizie wszystko stało się jasne. Płyn zmienił kolor z powodu różnicy w poziomie tlenu we krwi. 25-latka miała go zaledwie 88%. Było to sporo mniej niż wynosi norma, czyli między 95%, a 100%. Niestety, stan młodej kobiety nie poprawiał się, nawet mimo podania jej tlenu.

Przedawkowała benzokainę

Lekarzom ostatecznie udało się ustalić przyczynę takiego stanu rzeczy po wnikliwym wywiadzie przeprowadzonym z pacjentką. Młoda Amerykanka, przyjmując leki na ból zęba, przedawkowała benzokainę. Właśnie to sprawiło, że na jej ciele widoczna stała się sinica i pojawiła się methemoglobinemia. Najważniejsze jest jednak to, że w porę udało się dowiedzieć, co jej dolega, ponieważ ta druga nieleczona może stanowić poważne zagrożenie dla życia. Po podaniu pacjentce właściwych leków, jej stan zaczął powoli się poprawiać.

Musicie pamiętać, że niektóre leki, zawierające benzokainę, mogą powodować methemoglobinemię, dlatego trzeba z nimi uważać. Szczególnie narażone są osoby starsze, ale i te z astmą, zapaleniem oskrzeli, rozedmą płuc czy z chorobami serca.
______________________________________
*Miniaturka artykułu ma charakter poglądowy

Polecane