Ciężarny mężczyzna w reklamie Calvina Kleina. Lansowanie „nowych” rodzin
Ciężarny mężczyzna w reklamie Calvina Kleina wywołał ogromne kontrowersje w sieci. I chyba o to właśnie chodziło, bo o marce zrobiło się bardzo głośno. Sęk w tym, że wielu odbiorców uważa reklamę za „obrzydliwą”. Internauci nawołują do zbojkotowania marki.
Ciężarny mężczyzna w reklamie
Zbliża się Dzień Matki. Z tej okazji marka odzieżowa Calvin Klein, rozpoczęła nową kampanię, w której postawiono na kontrowersje. W reklamie bielizny wystąpił transpłciowy mężczyzna w zaawansowanej ciąży. To Roberto Bete – brazylijski gwiazdor z randkowego reality show. Urodził się jako kobieta, a następnie przeszedł korektę płci. Potem związał się z kobietą, która… wcześniej była mężczyzną. Teraz para spodziewa się dziecka.
Możemy rozmnażać się biologicznie lub z serca… naszym celem jest kochać i być kochanym
– mówi para w reklamie.
Calvin Klein z pewnością zyskał rozgłos. Ale czy na pewno o taki rozgłos chodziło? Firma tłumaczy, że chciała odzwierciedlić realia „nowych” rodzin, które pojawiają się na całym świecie i pokazać swoją tolerancję dla odmienności.
Dzisiaj, wspierając kobiety i matki na całym świecie, zwracamy uwagę na realia nowych rodzin… Erika Fernandes i Roberto Bete oczekują dziecka. Roberto ma lada dzień urodzić ich synka, Noah
– napisał Calvin Klein w reklamie.
Ale większości internautów się to nie spodobało. Przez media społecznościowe przetacza się właśnie fala wezwań do bojkotu marki.
Reklama "ciężarnego" transseksualisty Calvina Kleina świętuje… Dzień Matki
Marka bielizny Calvin Klein wyjaśniła swoją przykuwającą uwagę reklamę przedstawiającą "ciężarnego" transseksualistę z partnerką – aby zwrócić uwagę na "realia nowych rodzin".
? chory świat pic.twitter.com/QQQ1PzLHL0— Kat. (@RudaKat11) May 14, 2022
Kiedy kobieta w ciąży pali papierosy lub pije alkohol, wszyscy są krytyczni.
Słusznie.
Kiedy kobieta, która identyfikuje się jako #trans #gender mężczyzna bierze przez lata testosteron, a potem zachodzi w ciążę, staje się modelem @CalvinKlein.
Słusznie? pic.twitter.com/Qj3mjLieF3
— Myślozbir (@myslozbir) May 13, 2022
#boycottcalvinklein
Ten hashtag w bardzo krótkim czasie zyskał popularność na Twitterze i w innych mediach społecznościowych. W sieci zawrzało, a internauci piszą o „pokręconej perwersji”.
Nie będę wydawać więcej moich pieniędzy na «obudzoną» firmę Calvin Klein
Celebrowanie kogoś, kto wygląda jak mężczyzna, ale jest w ciąży, to zupełnie nowy poziom pokręconej perwersji
Na ciele kobiety widoczne są blizny po mastektomii. Okaleczyła się, by wyglądać jak mężczyzna, ale zachowała macicę. Nigdy nie może karmić dziecka piersią, ponieważ odcięła sobie piersi. Świat bardzo potrzebuje interwencji
– czytamy w postach i komentarzach.
See the incision? That's where she cut her breasts off. Now teenage girls are doing this. It's genocide. #boycottcalvinklein pic.twitter.com/qdb4YWFFKZ
— Ann Marie Michaels (@cheeseslave2) May 12, 2022
I won’t be spending any more of my money with ‘woke’ company Calvin Klein. What do y’all think? pic.twitter.com/pdWA8s3DMu
— Angel… (@angel7731) May 12, 2022
Stop normalizing this. pic.twitter.com/MBcyQKJjAv
— Sydney Watson (@SydneyLWatson) May 12, 2022
Marka się nie zniechęca i usuwa wszelkie negatywne komentarze, zamieszczane pod postem. Zostają tylko te pozytywne, bo i takie się pojawiają.
Rodzina to rodzina
Niech żyje różnorodność
Piękne
Miłość i wsparcie dla wszystkich Trans * Mężczyzn i Kobiet. Jesteście kochani
– piszą niektórzy internauci.
17 maja obchodzony był Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Bifobii i Transfobii.
Calvin Klein has gone full woke. pic.twitter.com/tNhRZFEdyL
— Nick Adams (@NickAdamsinUSA) May 14, 2022