×

Miał dość niemiłych klientów, którzy przychodzą rano po kawę. Postanowił dać im lekcję pokory

Austin Simms z Wirginii (USA) pracuje w małej kawiarni. Każdego ranka doświadcza dość niemiłych spotkań z ludźmi. Najgorsi są ci zaspani, którzy się śpieszą i jeszcze nie pili od rana kawy. Nie są zbyt mili i ciężko przychodzi im używanie grzecznościowych zwrotów, dlatego Austin wymyślił coś, co powinno zmienić ich zachowanie.

Przed kawiarnią umieścił znak z informacją o tym, ile będzie kosztować kawa, gdy odpowiednio się ją zamówi:

Mała kawa – 5$.
Mała kawa, proszę. – 3$.
Dzień dobry, poproszę małą kawę. – 1,75$.

Nieprzyjaźni klienci będą musieli zapłacić więcej, a uprzejmość będzie nagradzana!

Oczywiście Austin zrobił to z przymrużeniem oka, ale jest przekonany, że jego prosty pomysł się sprawdzi.

Wiadomo, że nie wygram ze wszystkimi niesprawiedliwościami tego świata, ale mogę zacząć od takich drobnostek, które sprawią, że ludzie zastanowią się nad swoim zachowaniem i spojrzą na osoby za ladą bardziej przychylnym okiem.

Co sądzisz o takim pomyśle? Myślisz, że w Polsce to by się przyjęło?

1

Może Cię zainteresować