,

Kurkuma używana jest jako przyprawa. Jednak mało kto wie, że nadaje się również do picia

Kurkuma znana jest ze swoich właściwości przeciwzapalnych i przeciwrakowych. Kurkumina, czyli składnik czynny kurkumy, jest silnym przeciwutleniaczem, który może przynieść wiele korzyści zdrowotnych.

https://pixabay.com/photo-943629/

Jest doskonałym dodatkiem do potraw, ale jeszcze lepszym rozwiązaniem, aby przemycić kurkumę do swojej diety jest dodanie jej do czystej wody wraz z cytryną i miodem. Taka mieszanka wspomoże pracę Twojego organizmu.

Oto jak ją przygotować:

Potrzebne składniki:

  • ½ łyżki kurkumy
  • ½ cytryny
  • Łyżka miodu
  • Ciepła woda

Wykonanie:

Trzeba wycisnąć sok z cytryny do szklanki i wlać do niej ciepłą wodę. Następnie wymieszaj razem z kurkumą i miodem i wypij.

Jakie korzyści płyną z takiej kuracji?

https://pixabay.com/photo-2344157/

1. Cukrzyca pod kontrolą

Kurkuma ma zdolność regulowania oporności na insulinę i zapobiega cukrzycy typu 2.
Ważne jest jednak, aby skonsultować się z lekarzem przed jej użyciem, ponieważ w połączeniu z niektórymi lekami może powodować działania niepożądane, takie jak hipoglikemia.

2. Właściwości przeciwzapalne i antyoksydacyjne

Jak już powiedzieliśmy, kurkumina ma właściwości antyoksydacyjne i przeciwzapalne, które mogą zapobiec chronicznym stanom zapalnym.

3. Łagodzi zapalenie stawów

Właściwości antyoksydacyjne kurkumy mogą usuwać wolne rodniki z organizmu. Możesz złagodzić zapalenie stawów i bóle poprzez regularne spożywanie wody z kurkumy.

4. Zapobiega chorobom serca

Wielu badaczy twierdzi, że kurkuma ma zdolność zapobiegania gromadzeniu się płytek miażdżycowych w tętnicach, zmniejszając tym samym ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. 121 pacjentów, którzy potrzebowali bajpasów tętnicy wieńcowej, włączono do badania. Wykazało ono, że mogą zmniejszyć ryzyko ataku serca do 65%, przyjmując 4 gramy kurkumy dziennie.

5. Zapobiega rakowi

Kurkuma może zapobiegać rozprzestrzenianiu się komórek nowotworowych, a ryzyko rozwoju raka można zmniejszyć poprzez regularne jej spożywanie.

Źródło: healthandhealthyliving.com | Fotografie: healthandhealthyliving.com, organeoblog.pl | Miniatura wpisu: https://pixabay.com/photo-2344157/

DODAJ KOMENTARZ

Zobacz komentarze