7 cennych uwag, o których nie powie Ci żaden sprzedawca sklepu odzieżowego. Nie są do końca uczciwi

Sklepy odzieżowe nie bez powodu stosują na nas wiele sprytnych sztuczek. Uczciwość w tym przypadku schodzi na dalszy plan, bo chodzi przecież o to, aby potencjalny klient wydał w danym punkcie jak najwięcej! A Ty jak często stajesz się ofiarą marketingowych chwytów?

Oto kilka przykładów, które pokazują w jaki sposób manipulują nami sklepy odzieżowe. Będziesz w szoku, gdy poznasz prawdę!

Wyprzedaże mają przynieść korzyść sklepom, nie klientom

Wyprzedaże mają na celu sprzedać Ci rzecz, o której zakupie wcześniej nawet nie myślałaś! Wiele osób kupuje daną część garderoby tylko dlatego, że „jest tańsza”, niż być powinna, choć nie wiedzą, czy kiedykolwiek będą ją nosić. No ale… któż z nas potrafi oprzeć się TAKIEJ OBNIŻCE CEN! Warto jednak zaznaczyć, że:

  • czasami sklepy celowo podnoszą ceny tuż przed wyprzedażą, aby później ogłosić przecenę i przyciągnąć klientów
  • mimo iż na witrynach widnieje napis, który sugerowałby 70% rabatu, w rzeczywistości przeceniona w tej kwocie może być zaledwie kilka lub nawet jedna rzecz. Rabat na pozostałe ciuchy wynosi prawdopodobnie znacznie mniej.
Udostępnij http://supermarket.blox.pl

Rozmiar rozmiarowi nierówny

Różni producenci mają różne rozmiarówki – bluzka o rozmiarze M, nie zawsze musi się równać bluzce o rozmiarze M pochodzącej z innej firmy. Jakby tego było mało, niektóre marki celowo zaniżają swoje rozmiarówki, aby kobiety były bardziej zadowolone: „W końcu zmieściłam się w rozmiar S”…

Ciuchy pochodzące od znanego projektanta nie są gwarancją jakości.

Duże marki często wchodzą we współpracę ze znanymi projektantami. Cel? Kliencie są w stanie zapłacić za takie ubrania znacznie więcej! Jak się okazuje jakość tych ciuchów niekoniecznie jest lepsza od pozostałych. Nie daj się zatem zwieść pozorom!

W procesie produkcji ubrań są dodawane szkodliwe substancje chemiczne.

Nawet w 100% naturalna odzież może być niebezpieczna dla Twojego zdrowia. Szkodliwe chemikalia są dodawane nie bez powodu – zmieniają barwę danej rzeczy lub chronią daną część garderoby przed owadami czy nawet pleśnią.

Udostępnij Wikimedia Commons

Koszt syntetycznego tworzywa jest niemal taki sam, jak koszt naturalnej tkaniny.

Z czego to wynika? Producenci często zawyżają koszt syntetycznych ubrań po to, aby dać klientom zachętę do zakupu teoretycznie droższej odzieży wykonanej z naturalnych tkanin. Tym sposobem jest w stanie zapłacić za nią więcej, choć koszt produkcji w oby przypadkach jest niemal identyczny.

Ubrania słabszej jakości.

Niestety, dzisiejsze ubrania są często niskiej jakości i to pod wieloma względami. Producenci robią to celowo. Wiedzą, że dzięki takiemu rozwiązaniu będą mogli wyprodukować znacznie więcej tanich ubrań, a kliencie częściej będą wybierać się na zakupy.

Udostępnij Pexels

Zmieniające się trendy.

Panujące trendy zmieniają się dzisiaj z dnia na dzień. Oczywiście nie dzieje się to bez powodu. Nowe, modne elementy pojawiają się na sklepowej wystawie niemal każdego tygodnia, a co za tym idzie ludzie goniący za zmieniającymi się trendami wydają znacznie więcej!