5 owoców, których lepiej unikać podczas zrzucania zbędnych kilogramów. Zawierają sporą dawkę cukru

Patrząc na swoją figurę, która wymaga jeszcze poprawy, natychmiastowo przychodzą nam na myśl owoce, które postrzegane są jako niskokaloryczna i zdrowa żywność. Można je spożywać jako przekąskę, ale mogą również stanowić danie główne.

To twierdzenie nie jest jednak poprawne dla każdego rodzaju owoców. Wiele z nich zawiera bardzo dużo cukru – prawie tyle samo, ile czekolada. Których owoców należy unikać w trakcie diety?

Udostępnij

Oto 5 owoców, których lepiej unikać podczas zrzucania zbędnych kilogramów:

1. Morele vs. truskawki

Udostępnij

Truskawki są jednym z najlepszych produktów do zdrowego odżywiania. Jagoda truskawki zawiera błonnik, witaminę C, dużo wody i bardzo mało cukru, a to pomaga walczyć z cellulitem.

Morele są dość ciężkie. Zbyt duże spożycie moreli może prowadzić do niestrawności, ale główne zagrożenie jest w pestce. Jeśli lubisz jeść pestki moreli, powinieneś wiedzieć, że zawierają one amigdalinę, która tworzy cyjanowodór w żołądku. Jest to silna trucizna, która może powodować nudności, zawroty głowy i omdlenia, jeśli jest spożywana w dużych ilościach.

2. Gruszki vs. arbuzy i melony

Udostępnij

Gruszki mają jedną dużą wadę, która ma ogromne znaczenie podczas odchudzania: mogą powodować zakłócenia pracy jelit i silne zaparcia.

Melony i arbuz zawierają dużo błonnika i wody, smakują doskonale i mają działanie moczopędne. Te owoce pomagają usunąć toksyny i zwalczać takie dolegliwości, jak cellulit i trądzik. Są bardzo pomocne, gdy jest gorąco, przywracając równowagę wodną organizmu, co ma kluczowe znaczenie dla pięknej sylwetki i skóry.

3. Awokado vs. owoce leśne

Udostępnij

Dzięki niskiej zawartości cukru oraz dużej zawartości witaminy C i przeciwutleniaczy, jagody leśne nie zaszkodzą Twojej figurze. Wręcz przeciwnie, pomagają wytwarzać kolagen i spalać nadmiar tłuszczu.

Awokado, z drugiej strony, nie jest produktem, który można jeść na diecie. Nie bez powodu nazywa się go czasem „maślanym owocem”, gdyż wartość energetyczna jednego owocu wynosi około 227 kcal.

4. Winogrono vs. jabłko

Udostępnij

Jabłka są jednymi z najlepszych owoców podczas diety. Ich wartość energetyczna wynosi zaledwie 60-100 kcal w jednej sztuce. Jabłka zawierają dużo błonnika i dobrze zaspakajają głód, walczą z cellulitem dzięki antyoksydantom i pektynom.

W przeciwieństwie do jabłek, winogrona są jednymi z najgorszych owoców zarówno dla Twojej sylwetki, jak i funkcjonowania. Winogrona zawierają dużo cukru, ich skórka jest trudna do strawienia, a kwasy z nich pochodzące uszkadzają zęby.

5. Banany vs. grejpfruty

Udostępnij

Grejpfruty są numerem 1 w walce z nadwagą ze względu na ich potężne właściwości spalania tłuszczu. Enzymy pochodzące z grejpfruta pomagają aktywnie spalać pochłonięte kalorie. Jeśli będziesz regularnie spożywać te owoce, możesz być spokojnym o sylwetkę.

Banany nie działają już tak dobrze na Twoją linię jak grejpfruty. Trawione są powoli, a naukowcy niedawno znaleźli w nich pewne substancje, które blokują aktywność komórek odpowiedzialnych za przetwarzanie tłuszczu.

Teraz już wiesz czego unikać w trakcie diety, żeby szybko i skutecznie zrzucić zbędne kilogramy. Powodzenia!