Gdy dotkniesz językiem podniebienia i zaczniesz odpowiednio oddychać, z Twoim ciałem stanie się coś niezwykłego

Problem związany z zasypianiem może być naprawdę uciążliwy – dobrze znam ten ból. Leżysz przez kilka godzin, przekręcasz się z boku na bok, rozmyślasz, wyobrażasz sobie sen, zamykasz oczy i czekasz. Niestety nic się nie zmienia. Jeśli nic Ci nie pomaga, warto najpierw spróbować naturalnych i prostych trików, zanim sięgniesz po tabletki. Głębokie oddychanie wpływa na przywspółczulny system, który ściśle związany jest z naszą zdolnością do odpoczynku.

Okazuje się, że naturalnym środkiem, dzięki któremu szybko uśniesz jest właśnie oddychanie. Technika, która w tym przypadku jest kluczowa, nazywa się ‚4-7-8’.

1
Udostępnij flickr/Roydon Joe

Następnym razem, gdy tylko będziesz mieć problemy ze snem, albo będziesz chciał szybko zasnąć, koniecznie wypróbuj tę metodę!

  1. Usiądź wyprostowany w swoim łóżku
  2. Naciśnij językiem podniebienie tuż za górnymi zębami (trzymaj go cały czas w ten sposób)
  3. Trzymając cały czas język w tej samej pozycji, wdychaj powietrze przez nos przez 4 sekundy
  4. Przytrzymaj wcześniejszą pozycję przez 7 sekund
  5. Następnie wydychaj powietrze przez 8 sekund
  6. Powtórz wszystko 4 razy
  7. Skup się na tym, co robisz. Najważniejsze jest w danej chwili oddychanie
  8. Dodatkowo pomogą ćwiczenia i ograniczenie alkoholu
2
Udostępnij wikipedia/commons

Jakie mogą być skutki braku snu?

  • drażliwość
  • zaburzenia poznawcze
  • zaniki pamięci
  • ziewanie
  • omamy
  • zaburzenia układu odpornościowego
  • ryzyko cukrzycy typu 2
  • zmienność rytmu serca
  • ryzyko chorób serca
  • wydłużenie czasu reakcji
  • bóle
  • zahamowanie wzrostu
  • otyłość
  • niska temperatura ciała
Insomnia

Udostępnij

Warto zadbać o odpowiednie nawyki, dzięki którym będzie Ci się lepiej spało. Ćwiczenie ‚4-7-8’ pomaga się także zrelaksować i dzięki niemu odsuniesz negatywne myśli. To nic nie kosztuje, a chyba warto spróbować, prawda?